Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 481 ggr
MentalDistress
0

Smaskig havrerynsgröt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man vill skämma bort sina råttor lite grann när de ska få havregrynsgröt rekomenderar jag detta:

Gör gröten som vanligt
häll sedan i lite olika bär, frysta eller ofrysta är en smaksak.
* Om man använder frysta bör man dock tillsätta extra havregryn eftersom de blir väldigt mycket vätska från bären!

Mina tyckte detta var en hit, i vanliga fall är gröt inget dom hurrar över. Men när jag gav dom detta så vaknade alla till och sprang ner för att äta. Dock blir man ju nyfiken på vad matte gör med kameran när de äter. så på bilden äter bara 2 av 5 Skrattande

camilla85
0

Måste ju säga att det inte såg så gott ut =) men det ska jag prova till dem. Har provat gröt som jag kokade med torkade frukter och honung men det var ingen hit.

izze
0

Mannagryns grött med blåbär i e MUMMA!

MentalDistress
0

nej, personligen gillar jag ju inte havregrynsgröt alls, tycker det ser ut lite som klister XD och med lite blåbär och hallon i blev det lila klister! Men råttorna gillade det iaf :)

Ninja
0

Jag brukar göra samma sak fast med grahamsgrynsgröt eller välling. Mycket uppskattat. :)

ssssss
0

ahh, får prova, hoppas hoppas hoppas, börjar få idetorka.

Story
0

Ser mumsigt ut. Då vet vi vad det blir till råttmiddag i morgon, tack för tipset!

gulzebra
0

Här hemma brukar jag servers gröt för småbarn, fullkornsgröt med smak av banan och päron. Det är poppis! :D

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MentalDistress
0

#7 Oh det ska jag nog kolla efter nästa gång jag handlar :)

gogogo
0

alltid när jag kokar gröt så tänker jag att jag ska spara till råttorna som jag gör med allt annat äter, men gröt är så förbannat gott så jag käkar upp allt själv haha!^^ fast morsan brukar komma o lägga undan till råttorna iaf ha

Stephanie
0

Hehe, när jag skulle fixa sån barngröt till råttorna tänkte jag att jag kunde göra precis som med vällingen - blanda pulver och vatten i en sån där skak-sak. Det gick inte så bra… Den exploderade och vi fick gröt i hela köket. Räcka ut tungan Det är fortfarande gröt i taket.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

skojvivi
0

Har aldrig gett mina havregrynsgröt däremot fruktgröt (Nestle's barngröt) och blandat i färska fruktbitar. Det är också omtyckt.

Kan ju pröva med att byta gröt och tillsätta bär för att de ska få lite variation :)