Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 437 ggr
Terato
0

Sizzla på rymmen

Har skrivit en tråd på r8forumet också men inte fått något svar så slänger ut en tråd här med.

Hon har gömt sig under spisen. Sååå klantigt av mig att inte titta efter att det fanns ett hål där.

Det blir väldigt kallt för henne att sitta där under. Jag har pulat in en handduk men stoppat med ett bordsben så att hon inte kan dra in hela handduken. Funderar på att sätta på jäsningsugnen så att det blir lite varmare. Har satt en skål med välling utanför och transportboxen med en massa handdukar med hennes lukt.

Damn! Hur ska jag få ut henne? Man kanske måste pallra sig iväg till granngården och köpa en sån där fälla..

Mössen har ju rymt flera ggr. Men de måste äta en gång i timmen så de kommer alltid ut ganska snabbt för att de är hungriga. Men nu blir det svårare.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Daydreams
0

Kan inte ge dig ngt direkt råd om vad du ska göra, att sätta på ugnen vore nog dumt då det kanske finns sladdar med el bakom som hon kan gnaga på. En av mina råttor var försvunnen i 3 dagar men tredje dagen hade hon väl tröttnat så då tittade hon fram ur besticklådan. Jag tror enda du kan göra är att sätta en bur med god mat som luktar riktigt gott i den, vatten, och ngn mysig hängmatta så kommer hon nog dit när hon blir hungrig. Lycka till!

Daydreams
0

Man brukar kunna dra ut spisen också, går inte det?

Ladyinred
0

De där med att knöla in en handduk åt henne under spisen tycker jag verkar dumt, du bygger ju bo åt henne där under då. Se till att det e så obehagligt som möjligt och ge henne ett annat ställe som hon kan gå till där det e mysigt. Så har du ju gjort. Men hon kommer ju inte vilja gå dit om det e mysigt där hon e nu… Kan du inte sätta in hennes riktiga bur. Det e ju där hon känner sig tryggast. Tror att chansen e störst att hon går dit om hon får välja mellan det och transportburen. Och ha maten i buren med..

Terato
0

Jo jag förstår hur ni tänker. Tänkte likadant först.. Men hon har suttit där sen klockan 10 och runt 12-snåret kände jag att hon måste ha något att värma sig i. Men jag kanske ska ta bort den då.. Det är skitsvårt. För hon har varit lite snorig sen hon kom hit i fredags och vill ju inte förvärra hennes hälsa. :/

Ja, jag har ställt dit transporten så hon borde ju dra sig dit till slut. Satsade på välling eftersom hon inte kan ta med sig det under spisen.

#2 Jag funderar faktiskt på det. Är hon inte ute när min sambo kommerhem får han hjälpa mig att dra ut spisen.

teratos.r8or.se

Terato
0

Nu har jag dragit ut spisen. Men det spelade ingen roll för det var liksom inget hål på baksidan heller så man kommer inte åt henne ändå. Enda vägen in är vägen som hon gick. Typiskt! Hur tänker dom som bygger spisar egentligen! Det är ju fullt med damm där inne och man kommer inte åt!!! Skrikandes

Men det verkar iaf som att alla sladdar sitter bakom så förhoppningsvis är det inget att gnaga på där hon sitter.

teratos.r8or.se

Terato
0

Hon är tillbaka nu! :)

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

Va bra:) Hur fick du fatt på henne?

Mamalicious
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puh.. vad skööönt!!!! När en av mina tösor rymt så leta jag öööverallt!! Hittade henne inte! Sen ringde grannen på och frågade om jag hade en råtta på rymmen..

Generad

Lucky var under deras köksbänk! Hur helvete hon kom dit har jag ingen aning om!! Vi misstänker fönstervägen!! Men hon kom hem och kände sig trygg igen :)

Terato
0

Jag hällde faktiskt i lite vaniljsocker i vällingen som jag läst på r8forumet att de ska vara tokiga i. Ställde skålen i transporten och efter en stund satt hon där och smaskade! <3 Hon såg jätteglad ut och klättrade upp på mig när hon såg mig, typ "hej matte, vet du vad för kul grej jag har gjort?".. haha

Nu ska det råttsäkras under spisen iaf! Nån måtta på skojigheterna får det vara! :)

teratos.r8or.se