Råttor = Buröppnare
**För nån vecka sen upptäckte jag att mina råttor kunde öppna buren själva De bankade på luckan på nåt vis och efter ett tag gick luckan upp… Det var natt och eftersom att sängen var Lollos favoritställe så hittade jag henne där på morgonen!
**
Är det några fler råttägare som har råttor som kan öppna burar själv??
he he vilken rolig bild fast på frågan nepp mina har inte fått upp luckan själv eller en gång fick dom det men det var bara för att jag hade stängt den slarvigt:)
jag hade en rått som var expert.. fick låsa alla burdörrar med ståltråd till sist..

Min ena bur har matskålar som man sticker in utifrån buren.Min ena råtta "Festis" puttar ut matskålarna för att sedan smita ut genom hålen.Men det lustiga är att de andra två i buren inte visar intresse för att ta sig ut när de kan…
Jag säger bara en sak… karbinhakar… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
är det en redig orm som ligger är? Wilmar028?
jag hade en hona som kunde det. hon hade tråkigt på natten, öppnade burdörren. sprang bort till vår säng. klättrade upp och satte sig på mig och pussade mig i ansiktet tills jag vaknade :P när jag tillslut tröttnade och satte hakar så hon inte kunde öppna så lät hon inte det stoppa henne från att göra nattliga besök i sängen. Hon bet nämligen sönder burens platsbotten istället. Då var jag lagom glad kan jag säga :P fick ta och skaffa en bur med metallbotten istället.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
En av mina nuvarande kan den konsten, och en som tyvärr inte är i livet längre lyckades också ett par gånger :P

Haha vilken söt bild i #0

Hehe :D

Jo, jag tror det tog typ en vecka efter att vi fick hem våra sötnosar innan den minsta lärde sig att öppna burdörrarna, nu är det svåröppnade klämmor på samtliga dörrar. Han klättrar liksom upp på luckan och håller sig fast där medans han med munnen tar tag i gallret aldeles ovanför luckan och skakar allt vad han kan, och vipps är han fri. Oj vad förvånade vi blev första gången han kom gående till oss inne i köket.

mina råttor fick ganska lätt upp buren förut, men hag har börjat knyta ihop burdörren med ett vanligt snöre.
vill ju inte att dom ska smita mitt natten :/ jag brukar ha fönstret öppet, vill inte att dom ska trilla ut. sen har jag datorn öppen för att den e för varm. då kanske råttorna springer in där i värmen för det är så kallt i rummet, så tuggar dom säkert sönder en sladd och får ström i sig. eller så kanske dom hoppar upp i sängen, somnar så kanske ja råkar rulla över dom :O men inget har hänt, dom brukade bara rymma när ja var i skolan. men lika mycket kunde hända för det.
Jag har en rymmare här hemma. Hon öppnade luckan på deras gamla Laura Super utan problem… Sen flyttade de in i en voljär där hon kan öppna ena luckan.
Så jag får snälla ha ståltråd på luckorna för lösa råttor i rummet vill jag inte ha. Det var typ kalabalik i GP-tjejernas bur när de rymde en gång, en av tamråttorna klättrade på utsidan och hon var visst skitläskig… Men då hade jag tur för i Anders bur kan de ta sig in hur enkelt som helst men det var det ingen som gjorde, han skulle ha ihjäl inkräktande tamisar direkt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram