Burmese *fototråd*
Letade men hittade ingen burmesetråd.
Lägg upp bilder här på era vackra burmeser!
Älskar mina stora små vänner..

Älskar mina stora små vänner..

Å jag älskar burmeser!! Dom är såå snygga!! 

argh! vill ha en burmese ;_;

Burmeser är så fantastiskt vackra!
Mycket vackra:) såg en del sådana på utställningen i gbg idag och blev jätte kär i färgen^^ ska nog skaffa mej en någon gång:)
Min blogg: SweGizmo.se
#5 ÅÅH min Charon <3 guu vad jag saknar honom :(
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Har en burmes-kull på gång
Håll utkik på min hemsida om ni är nyfikna.
extremt snygga. kommer kanske bli burmes kull här inom ett år också. beror på om de håller måttet och jag får för uppfödaren när det blir tid för det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tezzlan har nog sin största nyfnikna intressant här just nu!
(men det var ingen nyhet)
Älskar burmeser de är så otroligt vackra, precis som siameser är de så himlans vackra!

Fler burmeser åt folket! De är så vackra!
Sååå snygga
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Åh är det från superhjältekullen?
Kommer lägga in bilder här på min sen också.. ^^,
Ja det är det :) Har du fått din bebb?

Nej, jag försöker ordna transporthjälp, så han kommer inte ner förrän om några veckor.. =)
JAG VILL HA!!!!!! jag är tokkär i burmeser :D
då är vi två! Vill också ha en burmese så småningom…

#28&29 Åh va fin hon har blivit!! :D
I Fallen Angel och Mystique's kull fick jag även två för sverige nya varianter:
Russian blue burmese; med ljusare grundfärg och russianblue point och skuggning. Ögonen är rubin
Sable Burmese; med en mörkare grundfärg, i de engelska standarden ska den vara utterbrun (otterbrown), med nästintill svarta pointer.
Varesig grabbarnas pointer eller grundfärg kommer sig tyvärr inte till sin rätt på dessa korten men ni får iallafall ett hum om hur de ser ut.
Dock ska ingen av burmese-varianterna vara silvrerade vilket jag tyvärr har fått på mina. :( Men det är ett mål så gott som något.

*putt* hur får man fram burmese färgen? parar man siames och chocolate?

Burmes är sitt helt egna anlag, man kan inte para runt färger för att få den, det är en egen färgmutation. =)

Inte min kull, men fått äran att fota dessa små Burmesebebbar :) Dom är bara 1½ vecka. Efter tyska importer.

#32 Med risk för att låta precis lika korkad och oerfaren som jag är; vad menar du? Är burmese inte ärftligt? Kan man inte styra eller förutsäga det?
Och apropå en tidigare fråga, så kommer här en till: Kan man inte "fördärva" siamesfärgen om man parar en siames och en burmese? Eller beror det på vilken sorts burmese det är? Har för mig att jag läst att man skall hålla sig långt från agouti när man har med mesar att göra, är inte burmese just baserat på agouti? :( Eller är jag helt ute och cyklar?
aww jag bara måste ha en burmese nån gång i livet ^^
Pippilottas Paraquat "Puss" <3
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!