Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 153 ggr
Myrkur
0

Vill köpa två råttor men..

Jag har två råttor som jag köpte i en zooaffär förra året och dem är ca ett år nu. Jag har funderat på om jag ska köpa två till (inte från någon zooaffär denna gång). Har dock ingen extra bur dem kan va i från början och jag vet inte om dem skulle gå ihop med mina två andra..

Har ni några tips på hur jag kan göra?

Ladyinred
0

Du behöver en extra bur i och med att du ska ha de nya råttorna i karantän i minst sex veckor..

Myrkur
0

Ah, och genast blev allt mycket krångligare eftersom jag bor på två olika ställen.. Det är redan jobbigt att åka runt med en bur fram och tillbaka varannan vecka.

Hm

Ladyinred
0

Och den hårda vägen fick jag lära mig att detta inte e något som man slarvar med! Tre råttor avled här hemma för drygt två veckor sen… Gör inte samma tabbe som jag. Fullfölj och var noga med att råttorna inte kommer i kontakt med varandra. Byt kläder och ducha imellan.

Ladyinred
0

Du har ingen kompis som dom kan bo hos under tiden de sitter i karantän då?

Myrkur
0

well, jag kan ju prata med mamma och fråga om jag får ha mina äldre råttor hos henne även när jag är hos pappa, och om hon kan ge dem mat och be min lillasyster greja med dem när jag är hos pappa..

men ja, jag får se hur jag gör ^^

lolaisdenied
0

Verkar som om jag haft en jäkla tur då mina råttor inte visat några som helst problem trots de inte varit i någon karantän eller något liknande… o.O