Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 765 ggr
PetitePuma
0

Sele med senilsnören

Hej! Jag har hört att det går att göra selar av senilsnören. Någon som kan hjälpa mig?

lenafena87
0

Annars finns det utställnings koppel på de flesta zoobutiker som är som är ett 8 sele kost 29 kr st sen ändrade jag till en säkrare dragsko kostade inte mig något då jag tog från en gammal jacka. mina pojkar är briljanta rymmare i alla koppel vi testat, men ni funkar det klockrent. Men aldrig testat med senilsnöre.

Troberg
0

Det går säkert att använda senilsnören. Andra bra alternativ är 4mm repet som finns på Rusta eller Biltema, lättarbetat och billigt. Bästa alternativet är fallskärmslina (paracord) som finns att beställa på nätet. Lite dyrare (40-60 kr för 30 m), men hållbar och extremt lättarbetad, och också mjukare yta.

När det gäller konstruktionen, titta på min strutmall (http://rattor.ifokus.se/discussions/55cb1f68ce12c43592000680-strut-som-funkar-pa-rattor?participating-1). Samma modell, bara utan struten, och med den ena lösa änden lång nog för att vara ett koppel. Du kan behöva något som håller ihop den på magen, jag har använt en klen kedjelänk för det.