Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1527 ggr
mikeiko
3

Mysgubbar sökes! (STHLM)

Har alltid tidigare haft honor, men har lite fått nog av deras eviga juvertumörer…så nu vill jag ge råttkarlar en chans! Jag vet att de luktar lite mer, men tänker att det vägs upp av allt chill och gos de har att erbjuda ^-^

Men ja, vill alltså testa på lite först, så vill gärna ha omplaceringar som är MINST ett och ett halvt år gamla. Utseendet spelar absolut ingen roll, vill bara att de har god hälsa och  ett bra temperament.

Jag bor i söderort i Stockholm!

fridelfina
4

Fniss.. . Var väl inte vad jag trodde när det kom upp under nya inlägg och man inte såg under vilken sajt det låg! Hoppas du finner några "mysgubbar"

samme_guitar
0

Kolla med rått-hem, omplacerings-hem osv. Finns ett i norrköping vet jag.

Karmatarerskanise
0

Nu måste jag fråga varför du vill ha så gamla?

axa
4

#3 Den höga åldern som eftersöks beror nog på att de inte lever så länge och att testa hanar först för att se om de passar med vad man söker kan vara ett bra alternativ eftersom det är jobbigare att unga råttor som kanske inte alls passar med vad man söker ska behöva flytta än att ett par råttor som redan behöver ett sista hem kan få det livet ut och TS får se hur det är att ha råtthanar.

Karmatarerskanise
2

#4 Min erfarenhet är att man växer ihop med sina råttor, oavsett kön ;)

axa
2

#5 Jo, samma för mig men då är det ju tur att vi tänker olika! Det skulle inte bli bra ifall ingen ville ta över omplaceringar som är i stort behov av ett nytt hem.

mikeiko
3

Pensionärsråttor precis som råttor i alla åldrar, är alltid underbara, har tagit flera äldre omplaceringar under åren :)

Skulle jag ta småpojkar och märka att det inte funkar så skulle mitt hjärta gå sönder om jag skulle bli tvungen att omplacera pga något så själviskt som lukt. Så nej, det skulle jag aldrig utsätta några råttor för. På så vis är det bättre med gubbar som kan få sin sista tid i lugn och ro hos mig, omplaceringar finns ju alltid menar jag. Skaffar jag unga råttor så gör jag det för att de ska få ett livslångt hem, och då blir det ju inte direkt "prova på" ;)

Karmatarerskanise
1

#7 Värt att tänka på är att lukten från hanar kan skilja stort. Likaså beteenden. 

Så de du eventuellt tar hand om säger ingenting om nya.

mikeiko
0

#8 Om jag fattat det rätt är det främst en flock i obalans som luktar mest?

mikeiko
0

putt :)

Karmatarerskanise
0

Sorry, har missar att du skrivit.

Jag vet faktiskt inte om det stämmer.

Var har du hört det?

mikeiko
0

#11 Från olika uppfödare.

marathos
0

Finns många råttor som behöver nytt hem, tycker det är jättebra om du kan tänka dig det.

Här finns 3 killar som behöver nytt hem:

http://rattor.ifokus.se/discussions/555388058e0e746779002964-3-killar-soker-nytt-hem?discussions-2

Visserligen inte i Sthlm, men det finns många sidor för djurtransporter så det finns nog bra möjligheter att lösa ändå.

marathos
0

Sorry, såg inte att du sökte pojkar som var ett och ett halvt år gamla. De killarna jag gav förslag på är ju yngre.

[Einarpung]
0

Om du kan ta dig till Linköping så har jag ett mysigt gäng med killar dom söker nya hem. Dom är under året :)

Sixtis-Dota
0

Finns tre herrar att låna över en semester på två veckor i sommar…

R4ttus
0

Hur har det gått, hittat några hanar?