Leksaker för råttor
Hittade en sida på nätet med lite olika tips på leksaker för råttor som man enkelt kan tillverka själv av sådant man har hemma…
// staffan

springhjul får inte vara öppna, då kan svansen komma kläm!
råttor ska inte ha hjul överhuvudtaget eftersom alla hjul är för små. Djur som har springhjul ska kunna gå rakt i dem utan att kroppen är det minsta böjd för det skadar ryggen.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Den sidan har jag också vart inne på förut. Jag mailade om hjulet men fick aldrig något svar.
Jag har osså mailat. Dom fattar inte hur farligt det är för råttor.min kompis råtta bröt två ben på en vecka på hjulet så den fick avlivas för att inte lida.
hej

vaa??

de finns hjul för råttor ja har ett me använder de inte..vet inte om mina råttor skulle tycka de va kul

#8: Wow, finns det hjul som är 80 cm i diameter? Det visste inte jag. Häftigt.
:P det tvivlar jag starkt på jag med. inget hjul till några djur överhuvudtaget verkar vara skapta för att de ska kunna springa rakt. men med små djur kan man ju byta upp till ett hjul för ett större djur även om jag inte förstår varför man ska ha hjul. Innan någon visar mig ett sånt stort hjul så tänker jag fortsätta aatt det inte finns hjul som är stora nog ;)
Men lycka till att få plats med ett sånt hjul, som en råtta kan springa rakt i med både kropp och svans, i de flesta burar :P ett sånt hjul skulle ju nästan ta upp all min yta både på längd och höjd i min 100*100*50cm bur. i min 80cm bur skulle det inte ens få plats
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

så stor är den inte

+ När råttorna blir äldre tröttnar de också på hjulen…
*putt*
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Typ ett ''råtthjul'' som är väldigt stort tycker jag att det passar typdvärghamster/hamster. För då är dom ju ganska raka i ryggen och så ;P Men hehe jaa det fanns några roliga där ;P Nu har jag inte råttor men ändå ;D
Råttor ska ej ha hjul finns ej tillräkligt stora. Testa själv att springa med böjd rygg, ni får ont i ryggen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Alla tips var jättebra (förutom hjulet då).
Tack!

när mina första pojkar var små så hade de ett enorm hjul som de kunde springa ordentligt i utan att ha krokig rygg, men de tröttnade snabb. eller ja om sanningen ska fram så tröttnade jag på ljudet av deras springande på natten=) de slutade med att de byggde bo i det när jag låste fast det.
Qui dormit, non peccat
Råttor kan springa sig till döds i hjulen då de nästintill blir beroende framkallande…
Stort och smått bra kompott!