hanar och honor tsm?
hej jag har två hanar om jag kasterar dom kan jag "lägga till" en eller två honor och ha i samma bur??
Problemet med att kastrera råttor är att dom är svårsövda vilket kan resultera i att du far in med 2 friska hanar och går därifrån helt utan råttor
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

så man ska inte kastrera råttor alls!?
om man vill riskera råttornas liv så kan man det. Men det är väll större chans att komma därifrån med inga råttor än med råttor. själv skulle jag aldrig riskera pojkarnas liv bara pga att kastrera dom. finns typ ingen annledning för det heler.
Jo, självklart kan man det. Det finns jättemånga som gjort det. Men man måste tänka igenom det väldigt länge och noggrannt, och verkligen lita på veterinären, ha en bra veterinär eftersom det är en stor risk och flera veterinärer har aldrig gjort det på en råtta.
Vill du kastrera din råtta så borde du tänka igenom det och prata med folk som kasterat sina. Du kan som sagt gå hem utan råttor. Men det kan lyckas, så kastera bara om du måste.

Kastrera inte en råtta i onödan!!
Kastrerar råttor gör man när dom tex är såpass aggressiva att dom inte kan bo med andra råttor.
Man gör de inte för att sin egen nöjes skull & vill ha dom med honor - bara därför..
Jag har 2 kastrater här hemma. Gjorde de för 3 veckor. För oss gick de jättebra & jag valde en veterinär som aldrig gjort det på råttor förut. (men det bästa är naturligtvis att göra det hos ngn med erfarenhet)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Precis så jag menar. Man kan om man måste, men man gör det helst inte.
jag bara satt och väntade på det svaret som #5 angav. håller helt med henne. man ska inte bara kastrera en råtta bara sådär utan anledning.

okej men varför kastrerade du (5#) dinnna råttor??jag sko inte kastera mina jag funderade på det men dom är fina så jag ska inte det och nu vet jag ju riskerna. om dom någon gång skulle bråka och skada varandra så ska jag kastrera dom men det har inte hänt änn så nej

Jag gjorde det för att det va så mkt bråk & även mot min svagaste äldsta var det rent sagt mobbing det handlade om..
Jag kände att det vart deras beteende var påväg & beslöt mig för att göra ngt åt det redan nu.
Har man en bråkig flock brukar man ju oftast dela på den innan man tar till ngt drastiskt som jag gjorde, men nu valde jag det här & det gick superbra för mig.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken