Japp. Jag har två flockar med hanar som jag har haft ute på annons en tid nu. Skicka meddelande om du vill ha mer info. Annars ligger annonsen ute här på iFokus "3 råttkillar söker hem" :)
Japp. Jag har två flockar med hanar som jag har haft ute på annons en tid nu. Skicka meddelande om du vill ha mer info. Annars ligger annonsen ute här på iFokus "3 råttkillar söker hem" :)
Kan vara bra att förklara vad för hem du har att erbjuda, din erfarenhet, vart du bor osv..
Ju mer man skriver ju mer intresserad blir köpare ;-). jag vill alltid veta vad hemmet erbjuder. Vilken bur är planerad, finns det kompisar, hur de är till sättet/ålder, planeras sällskap/avel/utställning. Vad har man funderat på att ge som mat, vilket strö i buren. Är man minderårig bör man berätta lite om hur ev veterinär löses, kommer föräldrarna va delaktiga i ansvaret att djuren får det dom behöver. Att familjen/alla i hemmet är med på att man skaffar råttor. Finns det nån djurallergi.
Kan hemmet tänkas hålla kontakt med uppfödare och säga till om det ev dyker upp nått negativt. Samt svara om uppfödaren frågar på hur det går.
Jag har smått på g och ett par halvgamla som åter kommit jag kan tänka mig släppa till rätt hem. Finns i västerås, föredrar om man kommer hit. Kräver det dock inte om man bor långt bort och svårt att ta sig.
Fast jag är Medarbetare här inne vet jag inte helt om jag får skriva ut att jag har kull på gång och berätta på vem som har kull utan att det finns annons här inne som följer annonsmallen.
Badseeds i sthlm har flera små hanar som letar hem efter sin kull.
Vet även flera personer som ännu kan sitta med små och äldre de tagit hand dräktig hona osv från dålig hem. Men som verkligen behöver ett kärleksfullt hem att få flytta till.
Sedan finns även råtthjälpen. Har ingen koll om de har några inne just nu. Men ta hand om placering i alla åldrar är alltid behövande.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Annars kan du fråga mig om 7 - 8 månader, då jag får en kull.