Nybörjar hjälp :)
Ny här och ny som råttis ägare ! Jag och sambon köpte varsin hona för fem dagar sen och har insett att de är fantastiska djur ! :) Såg att det går att ställa ut råttor vilket vi blev lite sugna på :) Vad bör man tänka på ? Ska gå med i srs å vill regga råttorna, vet varken föräldrar eller exakt ålder men går det ändå? Detta är som sagt två honor, Om man nu skulle skaffa sig en till hona senare, Blir dessa två systrar revir markerande å stöter ut den nya eller kommer hon in i gruppen ? Hörde att hanar är svårare på den fronten men tänkte kolla här där de finns många med stor erfarenhet :)
Om dom inte är reggade blir dom inte det.
Så de måste reggas när de föds samt ha föräldrar som är reggade ? Det går inte å regga dom senare ?
jag har för mig att man kan regga dom men att ta och avla på dem blir en helt annan femma, är bara skicka mail till srs och fråga .)
Vet inte så mycket angående utställning, men att sätta ihop individer till en flock har jag stor erfarenhet av. Ofta går det bra om man introducerar individerna med varandra utan att stressa fram det, har för mig att det finns en artikel om just introducering här på Rif. Jag har bara haft honor och bara haft problem en gång när jag skulle introducera en ny råtta till flocken, detta var nog dock pga att råttornas personligheter krockade. Så allt som allt så är det fullt möjligt att utöka flocken. Så länge man känner av sina råttor och inte stressar.