Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 894 ggr
Mamalicious
0

Bygga eller köpa bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge oss några råd! Vi har tittat på burar lite här och var men har inte hittat DEN buren.. Vi har även pratat om att bygga men vet inte hur.. Kan ni ge oss lite tips och förslag? Någon sida om burbygge på nätet? Hur ser era burar ut? Och framför allt.. Hur hade ni gjort??!

* Buren på bilden har jag sett lite här och var på nätet.. Vad heter den? Var kan man köpa den? Är den bra? Hur mycket kostar den? Finns den att beställa på nätet? 

Glad

wild_child__
0

Vad just den buren kostar som ny vet jag inte men de är upp mot några tusen. Men själklart beror de på vart man köper den också.

http://www.hagsatrazoo.se

Har något liknande och den ligger på 3000:-

Jag tycker du skall göra hemma bygge, mycket roligare med om man har tid ;)  

Att göra sitt egna hemmabygge är inte svårt, använd fantasin =)
Jag har en bokhylla med måtten B65-70 D55-60 H:170-175 Ca mått är det vet ej riktigt hur stor den är men nått åt de hållet =)

Sågade egentligen bara av hyllorna i olika storlekar och byggde dom som hyllplan, gjorde stänkskydd längstner på bokhyllan av restplanka som passade perfekt, sambon är rörläggare så han fixade och kappade av rör som jag använde som sovplatser som kilades fast i vägarna på bokhyllan, plockade isär ett diskställ från ikea i trä som ja köpte där för typ 20:- och vips så var det stegar, inredde med hängmattor och praktiska förvaringskorgar osv osv, byter inredning lite då och då, men dom trivs super i den =)

Så för att göra ett hemmabygge så behövs bara fantasi och någon som är händig med verktyg :P

Ladyinred
0

Ett tipps. Just den buren du har på bilden finns till salu på blocket för 500 kr. Om du går in på Kalmar så hittar du den. Det e kanske en vecka eller så som den har legat ute gissar jag på…

Mamalicious
0

Åååh.. Tack!! Hur kunde jag missat den?? Har stirrat mig blind på burar på blocket de senaste kvällarna :/ .. Nej nu får man ju ringa :D .. TACK!!!!

Allamej
0

Sorry, den buren är min :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mamalicious
0

#5    Haha.. Är det du som ska ha den om 2 veckor? Grattis :D .. Hon sa att den är vår om du ångrar köpet men jag antar att du inte gör det ;) .. Får leta vidare :)

Allamej
0

Nej, jag kommer inte att ångra mig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mamalicious
0

Skit oso :P

Muninn
0

Ratmamman här på forumet kanske har en såndan (elelr liknande?) bur till salu.

Jag köpte hennes råttpojkar, men utan bur nämligen, men jag vet inte om hon blivit av med buren nu :)

Du kan ju skicka ett meddelande till henne iaf, hon bor i Skåne.

Alexx
0

jag har sett buren i en djuraffär i vinsta men det är kanske lite för långt bort men där kostade den typ 2000kr tror jag

lolaisdenied
0

Jag har en sån bur:) Fast jag gillar inte den riktigt.. Råttorna bor nu i hemmabygget istället.

Mamalicious
0

Åhå! På onsdag börjar ett burprojekt!!! Min man & daddy ska bygga buren! Jag är skiiiitnervös.. Tänk om den blir knasig??? Men det blir nog jääättebraaa :D .. Har lite bråttom nu nämligen.. Senast lördag flyttar en liten kille in!!

Skrattande

dorkey
0

Pojkarnas bur, det bor tre hanar i den buren. Kanske inte så förfärligt stort men det duger. Jag kör på mycket inredning, är faktiskt inte klar ännu. Så de har mycket att göra, och det funkar finfint.

Det är två burar ovanpå varandra, båda tillsammans blir i höjd 130cm.