var köpte du ditt nät?^^
jo nu är det så att jag ska göra ett hemmabygge men vet inte var det finns bra och billigt nät.. så var köpte ni nätet till erat hemmabygge och var köpte ni det?

Vi köpte vårat på Silvan, en rulle för 200 : )

det finns ju flera olika nät, något speciellt du hade tänkt?
Antar att de är de som är hårdare än typ hönsnär osv om man så kallar de :P men helt fyrkantiga rutor

Rekommenderar att du köper galler istället, alla nät jag har tittat på har jag tyckt varit vassa och ostabila.

Men gå in på forumet och kolla på bilderna där en tjej har lagt in på sin bur, om man vill kalla de galler eller nät vet ja inte :P men samma sak har jag iallafall :P haha
" Imorgon kommer pojkarna!"
Gå in på den och kolla på bilden på hennes bur

Det anser jag är nät och alldeles för vasst. Riktigt galler menar jag dvs sånt som finns på färdigköpta burar.

kan man ju ha också, dock är inte mitt vasst någonstans, har inte ens några små spetsar kvar i någon av ändarna mm.
men men

jahaa ja, men då ska jag nog försöka hitta något billigt o bra galler, eller så kan ju alltid pappsen betala hihi ^^

Men var kan man köpa galler? Har aldrig sett det
.. F.ö tycker jag rutnätet är helt ok. Pappa har precis byggt ett gigantiskt bur till deras marsvin och det blev skitbra! Ja de klättrar iof inte.. kanske ska vara tyst nu.. 

Vet att jättemånga använder sånt nät. Jag fick hem en bur samtidigt som ett par omplaceringar med sånt nät och jag tyckte det var hemskt. tunt och vasst. Så mycket som mina klättrar så skulle jag inte våga. Att bygga med galler är säkert mycket svårare men betydligt hållbarare och bättre för råttorna.
Jag har fyrkantsnät i mitt hemmabygge och har haft det i några år. Alla råttor som varit i den buren har klättrat på gallret utan att tassarna tagit stryk, så särskilt vasst skulle jag inte vilja påstå att det är.
Däremot vet jag inte varifrån det kommer eftersom det inte är jag som byggt buren.

men de nätet jag har är tjockt och inte tunt. de är ju inte direkt nått du kan ta och rulla ihop om man säger så :S böjer du de så kan man ju försöka och böja de tillbaka snyggt, lycka till med de säger jag :P
Så för min del funkar de toppen

Det beror som sagt på vad det är för nät.
Hönsnät är vasst och äckligt och har ingen stadga alls.
Mitt rutnät är jättebra, tjockt och runt och alldeles utmärkt att klättra på!
Dessutom sitter ju ändarna gömda mellan dörrkarmen och bokyllans kanter (hoppas ni förstår vad jag menar…), så råttorna komemr aldrig i kontakt med något vasst!

smaken är som (_x_)

Haha, den är ju det :p