R8uppfödare STHLM
Hej! Jag har kollat runt ganska mycket på google och letat efter seriösa råttupfödare men alla jag hittat föder typ inte upp råttor längre. Har ni några tips på bra råttupfödare så kommentera gärna länk eller mail eller liknande Hoppas det var rätt kategori :/
Har du tittat på RiF's Uppfödarlista?
I Stockholm har du Bad Seed's som föder upp, kan varmt rekommendera henne.
Även Zickan i Västerås som ofta sammarberar med ovannämnda (med gemensamma uppfödarnamnet BadZ's) brukar ofta kunna levererasina bebisar till Stockholm.
Zickan har även en lista över Svenska Råttuppfödare som du kan hitta de flesta (seriösa) uppfödarna och deras hemsidor. (LÄNK)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1Zakaraa Ja jag kollad på RiF's Uppfödarlista men ingen hade typ en uppdaterad hemsida… Jaja tack så mkt för svar :)
#2 Jag upplever att många uppfödare är duktigare på att uppdatera sina facebooksidor än sina hemsidor. 🙂 Prova söka på uppfödarens namn på facebook också
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#3 tack så mycket ska kolla på FB så fort jag har tid :-) Tackar man tackar #3
#4 Om du inte är med i facebookgruppen "Råttorna" så gå med där så kommer du få en del koll :) De flesta uppfödarna är med i den gruppen men även alla medlemmar brukar vara snabba med tips och länkar :P
#5 Tack så mkt för svar ska kolla in den gruppen nu samtidigt som jag söker på uppfödarnas namn :) Tack så jättemycket för svar :-)
Jag sammarbetar mycked med badseeds. Hon har två kullar nu hos fodervärd i sthlm. Dock är hon svår att nå så jag kan försöka hjälpa att skicka vidare
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack så jättemkt :) var inne på hennes hemsida men det fanns ingen info rör kontakt flik? Tack så mkt ändå :-)
#8 Här har du kontaktsidan från hennes hemsida:
http://badseeds-rattery.weebly.com/contact
Tackar man tackar :) #9
Hej! Skulle någon kunna berätta hur jag kan nå uppfödarna? Söker också efter råttor!
#11 Du kontaktar dem via de sätt som står på deras hemsidor eller FB grupper.