Omplacering, två härliga rått töser
Jag måste nu tyvärr omplacera mina två pälsklingar Lucy och Freija på grund av plötslig allergi. Dem är båda kring fem månader gamla. Väldigt snälla och springer fram till luckan när man kommer fram till buren. Dem har än inte gnagt på några av mina tyg saker jag hängt i buren, men de gillar att gnaga på trähuset. Lucy - Lucy är den mer äventyrliga, hon gillar att målmedvetet springa omkring och lukta på allt som kommer i hennes väg. Hon klättrar ofta upp på soffans ryggstöd där hon lägger sig och ser på tv. Hon är väldigt utåt och klättrar på alla som kommer i hennes väg. Hon verkar lätt att lära tricks och är en mysig och trevlig råtta. Freija - Freija är mer försiktig av sig än Lucy i början, men blir en go och härlig råtta när hon lär känna en. När hon är ute håller hon sig ofta till en; lägger sig bakom ryggen, i tröjan eller ännu bättre: klättra upp på axeln och bädda ner sig i håret och knastra. Men även hon kan få spurt i sig och springa omkring. Men oftast kommer hon då tillbaka efter ett tag och lägger sig på axeln ändå. Födelsedatum - Okänt exakt datum, men de är födda i mars. Färg, teckning och hårlag - Freija är en black husky roan (är jag ganska säker på) och har redan blekts ganska mycket på den korta tid jag haft dem. Hon har härliga dumbo öron. Lucy är hooded men är inte säker på färgen. Kön - Honor. Kull, mor, far osv - Okänt. De är från djuraffär. Syfte med omplacering - Allergi. Hur råttorna är i karaktär, i flock etc - Dem funkar fantastiskt tillsammans. Gör nästan allt ihop. Dricker ofta ur samma flaska samtidigt till och med. Pris - Att de får ett bra hem är det viktigaste. Säljer med buren för 1500 kr om ni vill ha den. Med följer bajslåda, rör, hemmasydda hängmattor/rör, matsskålar, leksaker, en transport bur, plast bur osv. Ort där råttorna finns - Överkalix, Norrbotten. Kan nog tas till Luleå då jag ofta har ärenden dit. Kontakt - Skicka PM, mejla johanssonj63@gmail.com, eller ring/smsa 0730742134 om ni har några funderingar.