veterinären imorgon cancer?
fått tid imorgon angående pappasen. Hoppas på positiva svar, vill verkligen inte höra att det är cancer. Kommer vara svårt att sova inatt.
Lycka till, hoppas det bara är en fettknöl!! 🌺 Himla söt är han!
Rebecka tigger nu pengar i hundratals grupper på Facebook för detta, och blockerar alla som ifrågasätter eller försöker ge henne råd. Se tråden om tillbehör.
If you fight love, you're always a loser
Har du varit där? Hur gick det? 😇
I'm out 
Råttan har en knöl.
Det går inte att säga om den är elak eller ej.
Det är inte bråttom att ta bort den.
Veterinären kan inte särskilt mycket om råttor.
Kliniken brukar inte operera råttor och tar 5000 för att ta bort denna lilla knöl.
Vi är jättemånga som försöker ge henne råd och ifrågasätta men då blockerar hon och fortsätter tigga pengar (6000 kr!) i hundratals grupper på facebook.
Det är många som är varmhjärtade och godtrogna men detta luktar skunk lång väg.
Jag har också sett det på FB, men jag tycker mest synd om råttan i fråga. :( Jag hoppas verkligen att det löser sig för den stackars råttan. Jag hoppas på ett sätt också att den råttan får ett bättre hem efter det och efter allt som jag har läst på FB.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Eehm.. Du har inte ens kollat upp på vad råttan har innan du började tigga pengar från andra?
Vad ska du göra med alla pengar folk skänkt till dig om det visar sig vara en abcess , fettknöl eller talgkörtel som inte behöver nått större ingrepp för att lösa. Ska du ge tillbaka pengarna till folk då som skänkt till dig?
Och hur kan du ha råd att köpa saker om du inte har råd att åka till veterinären utan måste tigga pengar. Nyss ville du köpa inredning i denna tråd.
http://rattor.ifokus.se/discussions/558011158e0e74251e0003c9-s-tillbehor?discussions-1
Och på det. Är du omyndig så är det dina föräldrar som enligt lag har ansvaret för dina djur. Och därmed dom som måste ta den till veterinären för vård om det skulle behövas.
Så sluta tigga pengar över allt. ta ditt eget ansvar och skaffa ett sommarjobb eller något. Sälj av skor, kläder, saker du har hemma. Tjäna ihop som alla andra här inne fått göra.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Om TS inte har råd att ta hand om råttan bör hon omplacera nu.
I en tråd som jag tog bort påstår du TS att din råtta fick diagnosen cancer. Det är lögn. Man måste ta biopsi /tester för att få veta.
Jag avskyr verkligen bedragare.
Jag avskyr också bedragare, men jag vågade inte skriva så på FB för att inte göra det värre i en grupp.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Dags att börja säga ifrån även på fb. Detta börjar verkligen gå för långt.
Dags för polisanmälan?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Vad heter hon på fb?
I'm out 
#12 Man får inte röja en persons riktiga namn på ifokusom denne inte gör det själv. Jag mins inte efternamnet. Men inte så svårt att inte se. Denne sprider sig som en löp eld på olika grupper och tigger pengar.
#13 Okej.
I'm out 
Hon har nu fått in 6000 kr, och har tydligen börjat skriva ut om hur en annan av hennes råttor också blivit sjuk… Jag är själv blockerad av henne så har bara sett print screens..
Yes, hon har fått avliva hennes unga råtta på 3 månader, han hade fått vatten i lunngorna enl. henne.
Bedrägeri? Ni vet att om det är bedrägeri så ska polisanmälan göras :o Jag har inte sett nn som behöver pengar till sjuk råtta ås kan tyvärr inte uttala mig, hur gammal är TS? om hon är alldeles för ung kanske man ska snacka med föräldrar? Ta kontakt med dom via FB eller nått
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#17 Hon är runt 20.. Någon som gjort polis anmälning??
I'm out 
Angånde råttan som va 3månader, Vid namn ninja , Han va ute o sprang som vanligt lite senare ligger han på golvet o rör sig knappt. Åkte in akut då fanns de inget mera o göra ! :( Han hade en sjukdom som gjorde att han fick vatten i lungorna och inte kunde andas. Så blev akut avlining tuvär, Aldrig varit så ledsen som jag va då. Några mer påhopp frågor ?
Haha nej, det var inte innan du fick reda på att råttan hade en KNÖL.
Ge dig även med att påstå att han hade cancer förrän du har det på papper, för det har du inte nu. Gjorde veterinären en biopsi på knölen?
Hur har du ens mage till att tigga folk på pengar när du själv inte la ett skit?
I en sådan situation så ska man göra allt man kan själv, dvs sälja allt man har utav värde och jobba för att få tag på pengar men istället så tiggde du från främlingar.
Om du nu inte har några pengar så ska du heller inte äga djur, så enkelt är det.
Du påstår att du har noll inkomst samtidigt som du går och piercar dig, tatuerar dig, går på krogen, köper inredning osv, allt det där kostar pengar.
Förklara detta..
Får man fråga varför du blockerat de personer som försökt hjälpa dig och ge dig tips och råd på FB?
~ Rheen.
jag har inte tatuerat mig. Jag sökte efter tatuerare till bästa tjej kompisen som nu (har tatuerat sig) Alla kommer i någon kris någon gång jag letar jobb. kalla de tigga kalla det va du vill, det är okej tar absolut inte åt mig tycker bara de är skönt att han mår bra igen. sen va det helt frivlilligt att skänka pengar jag gjorde en chansning ja trodde aldrig att jag skulle få in så mycket pengar och de är jag tacksam över. sen de med krogen angår absolut inte dig men om de nu är så viktigt så va de en kompis som bjöd mig. När pierca jag mig om jag får fråga de va (väldigt länge sedan) vart ifrån får du all skit ? Varför lägga ner så mycket tid på saker du inte har någon anning om. Älskar man någon har klantat till sig så gör man allt för att rätta till det, precis som med min råtta! mat och inredning får jag hjälp med av mamma när de krisar, men hon har inte hur mycket pengar som helst häller. Sen går alla mina pengar till råttorna. Finns även kvitto tycker inte de är nödvändigt att diskutera längre om jag ska va ärlig allt är redan gjort.
det med blockering är att jag inte behövde någon negativ energie jag fick ta så mycket skit men de va värt de! Han fick sin operation. Det spelar häller ingen roll nu för allt är färdigt, och jag är tacksam över alla somhjälpt mig även stöttat mig. Från energie tjuvar
Bara sluta ljuga nu, du gör det bara pinsamt för dig själv.
22maj ja ? men jag sökte tatuerare senare och då tatuerade komisen sig. Min pojkvän betalade 300kr. För vi känner honom. Snacka om stalker. Nu antar du igen om att ljuga.
och frästen då gick jag i skolan och fick inkomst. Går inte i skolan längre. Och där hade han inte ens tumören den månaden
är det något mera du undrar eller har du fått dina svar?
Fattar inte att du inte är glad att han fick sin operation. Bara massa skit snack gämt, vad går de ut på att kränka folk? Fattar verkligen inte poängen.
Jag fattar ingenting!!!kan någon snälla förklara!
Jag fattar ingenting!!!kan någon snälla förklara!
Jag måste säga att det är skamligt att hålla på och tigga pengar av folk på nätet. Hade råttan cancer? För hade något av mina djur haft det så hade jag avlivat dessa direkt. Och om det var cancer så undrar jag vad nästa dyra behandling blir? Ska du tigga till den behandlingen med?

Memento mori

Medarbetare för Julen
han är opererad och mår bra. Han är bara 9 månader. sen är det mitt val förstår inte varför alla ska lägga sig i ? vill man inte bidra så gör det inte, hur svårt kan det vara. jo men istället kan man sitta o kränka någon och när man vet att de är sant och har fått kvitto ska man hitta på 10 andra grejer. Jag undrar verkligen vad man får ut på att kränka folk.
Men det var inte det Aleya sa, Aleya frågade hur du ska ha råd med Eventuella efter behandlingar.
han är färdig opererad. och jag väntar på att jag ska få svar så jag får in en inkomst ?
vad har ni med de o göra..
Bra för råttan att det finns så många givmilda människor, men om det inte funnits det så hade det ju gått illa för honom. Man bör ha en inkomst och ett litet sparkapital för sådana här saker. Det bör man skaffa sig innan man tar sig an något djur alls. Du har ansvar för alla dina djur och se till att de har det bra och att de kan få veterinärvård om så krävs. Kan du inte detta utan måste få ihop pengar till dina djur genom att be andra så bör du inte ha några. Så är det för alla som har djur.
Råttan är opererad, men var det cancer? Varför var det så bråttom? Varför gick du inte till en billigare klinik som är vana vid råttor?
Du tigger ju pengar, så det är klart att folk frågar. Eller ska de bara sätta in pengar till dig utan att ställa frågor?
operationen är färdig för ett tag sedan. så jag slutar faktiskt att diskutera här.
#38 men snälla det get inte svar på frågan "Var det Cancer råttan hade" Isåfall kan det enkelt bli komplikationer, och då kommer extra pengar krävas, Hur ska du lösa detta Säg att nästa behandling går på 15000 (Kanske tar i lite men du fattar) hur ska du får ihop till det ska du tigga ännumer pengar då?
Varför säljer du nu 3 av råttorna du har? Du fortsätter med ditt köpande och säljande av råttor ser jag? När kommer flera nya igen? Snälla sälj bara iväg alla dina råttor och skaffa dockor eller något, som inte är levande. var de inte dom naken råttorna som pappsen är pappa till, som du nu säljer? Och som du böla för att dom "behövde" sin pappa? därför du verkligen behövde operera han -.- ge dig någon jäkla gång.
Usch vilken oseriös djur ägare du verkar vara Rebecka. gör mig så ont om de små hjärtana 😢