Vill inte dricka te
Jag har en förkyld råtta på snart 2 år jag har gett honom te med honung men han dricker det inte, vad ska jag göra? Finns det något annat man kan ge eller nåt sätt att få honom dricka?
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
Vissa tycker helt enkelt inte om te, kan ibland även bero på märket (vissa är ju mindre goda än andra trots att det är samma typ av te). Vilket te ger du nu?
Det man bör tänka på är att rooibos te inte är någon mirakelkur för förkylningar så det kommer inte bota råttan. (säger det rent allmänt då jag märkt att många verkar tro att det är ett botemedel) Däremot så hjälper det till att stärka immunförsvaret i och med att det är mycket antioxidanter i denna ört.
Vitaminrik och bra kost (antioxidanter) hjälper också till att hålla råttan frisk (som svar på din fråga om att ge något annat)
Är råttan väl sjukt så har du de klassiska förkylningsförsvaren, bra kost, inte stå i drag och ha bra ställen att värma sig på. Råttans kompis/kompisar, är de förkylningsfria eller är de lite småhängiga de också?
Vilka symptom har råttan?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Han nyser och hans kompis är frisk och kry
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
#2 Är det endast nysningar han har? Inga andra förkylningssymptom?
Det kan bero på andra saker än förkylning också, exempelvis bottenmaterialet. (alla råttor i flocken behöver inte reagera likadant så att den andra inte nyser är inte en garanti på att det inte är det)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning