Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 604 ggr
[Fusion200]
0

Allarmerande fel

http://rspcavic.org/documents/education/primary/rat_needs.pdf

Use newspaper or saw dust for the floor

Saw dust? Alltså spån! Sågspån!

Dom skrev också att mat som råttor plockar ut sina favorit frön och bitar ur är bra! Alltså mat där dom inte äter upp allt!

Tyckte det var alarmerande då det är RSPCA, trodde dom skulle rädda djur, inte ge ut fel information…

Rätta mig om jag har fel, men sweet hay är väll hö? dom kan få ont i magen av att äta på höt, och få ohyra på köpet.

Zolah
2

Use newspaper or saw dust for the floor

Saw dust? Alltså spån! Sågspån!

- America har en helt annan syn på hur man tar hand om råttor, så det är inte så konstigt. stora delar av den svenska marknaden säljer fortfarande sågspån till råttor.

Dom skrev också att mat som råttor plockar ut sina favorit frön och bitar ur är bra! Alltså mat där dom inte äter upp allt!

- Njae, dom skrev att dom kommer plocka ut sina favoriter ur blandmaten vilket är svårt att förhindra i alla foderblandningar förutom pellets och mat som ska förhindra just sådant. Den här guiden eller vad man ska kalla den verkar vara mer för barn så tror man inte ska sätta för mycket vikt på vad som skrivs.

Tyckte det var alarmerande då det är RSPCA, trodde dom skulle rädda djur, inte ge ut fel information…

- tycker det inte är direkt fel information, för lite skulle väl vara mer sant. Det är inte så annorlunda från sverige, där folk inte vet något förens dom blir aktiva antingen i föreningar eller online.

Rätta mig om jag har fel, men sweet hay är väll hö? dom kan få ont i magen av att äta på höt, och få ohyra på köpet.

- Jag kan tyvärr inte hitta en bra översättning, ont i magen tror jag inte för dom lär nog bara boa och gnaga på höet. Och chansen för ohyra finns, om det inte är behandlat innan ( vi kan ju liksom köpa direkt från bondgårdar så antar chansen är större då ).  Hö är generellt onödigt just för att det suger inte åt sig lukt eller kiss