Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 971 ggr
[lillazombie]
2

zombie behöver akut amma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Zombies mamma avled nyss pga komplikationer efter förlossningen och Zombie är i akut behov av en amma i eller nära Växjö.
Zombie är 8 dagar gammal.
Vi tog över en råtta som visade sig vara dräktig men bara en unge har överlevt och vi är desperata efter hjälp nu så snälla kan någon hjälpa oss så RING!

0760460996 svarar dygnet runt nu

[reborn-dolls]
0

hej! det verkar som om din lilla krabbat kanske kan få flaska mjölk? inte är jag proffs men tänkte bara! :) eller måste hon bli ammad? menar inget dumt! :)

R4ttus
2

Usch vad sorgligt! 😢

Modersmölkersättning finns att köpa på apoteket. Fick tipset när jag behövde stödmata småbebisar att doppa mjölken på ett snöre, eller en riktigt smal pensel går också bra att mata med.

Utan kroppsvärme från syskon och mamman behöver bebisen det ordentligt ombonat när den är själv, och när Zombie är så där liten kan ni också ha med henne/honom och värma med er egen kroppsvärme i händerna så fort ni har tid. Vet även några som låtit små föräldralösa råttbebisar stundvis vila i BHn om nu någon av är en tjej. Jättemycket kroppsvärme.

Tack och lov är ju den värsta akutsituationen över då Zombie är 8dagar och vet hur man äter, så tror att snöret och/eller pensel kommer accepteras lätt om ni testar det.

Skulle ni inte få tag i en amma (hoppas ni gör det!!) så behöver ni mata många gånger under dygnet den närmsta tiden. 

Stort LYCKA TILL, och hoppas det går bra för den lilla fightern!

[reborn-dolls]
0

LYCKA TILL och så, hoppas att zombie mår bra och så jag vart lite orolig först men nu förstår jag! :)

JoySurrender
9

Kan meddela att Zombie har fått en ny mamma nu, som tar hand om hen jättefint. Mammans ägare kanske lägger ut bild här så småningom.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

R4ttus
0

#4 Åhhh vad bra, och tack för att du skriver det!! 🌺