Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 714 ggr
TopasPearl
0

När ska man sluta?

Jag bygger mina egna burar. Just nu i honornas bur. De är 2 stycken! Men jag har kollat på bur-uträknaren och den buren jag har kan det få plats 8 råttor i, men för mig känns den ändå inte tillräckligt stor! Det känns som om flickorna ändå inte får plats i den! Hjälp mig?Gråter

camilla85
0

Vet vad du menar, jag har fyra råttor (snart fem) och enligt burräknaren så får det plats 14 råttor i deras bur men jag skulle gärna ha större till dem. Men de får dock nöja sig med den, de är ute så pass mycket iaf.

Vad du ska göra för att sluta känna så vet jag inte men du är iaf inte ensam =).

JagHeterSwea
0

Jag tror att nästan alla känner så..

gizmo85
0

hemma gjorda burar är alltid bäst.

linaajonsson
0

Camilla85 kan inte du skicka en bild på din bur låter härligt stor om du får ha 14 råttisar i den! :)

gizmo85
0

Oj den måste vara ganska lång o hög den :P omgjord bokhylla eller något då eller?:P

TopasPearl
0

Min nya bur till flickorna kan ha upp till 16råttor enligt burräknaren. 160 hög, 120 bred och 50 djup =) Nu kan jag inte bygga mer för med hanarnas bur så har jag snart ingen plats kvar i mitt rum längre. Jag är besatt av att bygga, jag kände för att demolera mig byrå en gång för att offra den till råttornas bur.

Jag har sett din bur camilla85, den är jättefin! Sådan vill jag också ha!

camilla85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är tjejernas bur den är 120*95*70 (h*b*d) om man räknar bort benen.

Hjulet som syns på bilden sitter fast (ville bara skriva det så ingen behöver undra).

gizmo85
0

Hej det var en jättefin bur ju;)

me_and_my_rats
0

vart finns bur räknaren?

veg-kid
0

Hahahaha :)

Lyssna nu. Det är nog alltid roligt att bygga nya burar. Men om den är störra än 90x90x90 så är den verkligen inte för liten för 2 råttisar :)

camilla85
0

#9 Burräknaren finns på www.ratpower.se/?page_id=88.