(X) Jag gillar inte DjurMaxi!!!!
Jag har beställt några varor från DjurMaxi.se som jag kommer att få inom några dagar, och så påstår dom från DjurMaxi.se att jag tydligen har "beställt" en till vara från dom några dagar senare, fast jag ej har gjort det! Och när jag skrev till dom att jag ej har beställt den varan, och att det är säkert någon annan som har kommit in i mitt konto och beställt den, så påstår dom att dom redan har skickat ut den, och sedan när jag skrev till dom ytterligare en gång till att jag INTE ville ha den, så skrev dom tillbaka att dom inte hade den i lagret! X( Och när jag skrev till dom att jag gärna ville ha mina saker som jag redan har beställt från dom, så skriver dom tillbaka att jag måste skicka en retur till dom OCH betala för frakten tillbaka på den varan som jag har "beställt" från dom! Vad f*n ska jag göra nu! Jag vill inte betala för en frakt som jag inte har beställt en annan vara för! Så j***a förbannad jag är just nu!!! Min man försöker att kontakta dom just nu. Han är också förbannad på dom. Sorry för att jag skriver såhär, men jag är riktigt j***a förbannad på dom just nu. Är det någon annan som har fått problem med dom också, och hur gjorde ni åt det?
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Inte helt säker att jag hänger med i svängarna så blir kanske sånt ni redan vet.
Har ni fått hem varan ni inte beställt så ni vet vad det är för något?
Om inte, har ni fått någon orderbekräftelse, leveransbekräftelse eller faktura på den varan som ni inte beställt?
Om ni fått det så kan ni ju se vad det är menar jag.
Kan vara så att er leverans blivit uppdelad på två för att en vara kanske inte fanns inne. Det är inte ovanligt alls att man får två leveranser men då ska det stå på leveransbekräftelsen också att det är uppdelat i X antal paket.
Aldrig handlat hos just Djurmaxi, vad jag kan komma på just nu, så kan inte säga något om dem.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det var en vara som heter: Blod-Stop Bomica. Den skulle gå på 89:- med frakt om jag minns rätt. Den räknar nog med frakten det jag fick i mitt mail. Jag hade beställt helt andra varor, men inte den.
Det var det som jag tydligen hade "beställt" ifrån dom. Jag har dessutom fått orderbekräftelse och allt sånt, så jag har kontaktat dom och tagit upp ordernumret för dom, men dom vägrar att acceptera det.
#3 Bestrid och skicka med mail som verifierar du inte beställ just denna vara från dem
Jag hade kontaktat konsumenverket om det är så att du ska betala för varan eller frakten.
Finns varan med på din orderbekräftelse?
Har det dragits några pengar från ditt konto för varan?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Haller med #6 Om du inte fatt ngn orderbekraftelse och summan inte dragits fran ditt konto sa kan du hanvisa till det. Om du far faktura sa bestrider du den.
#6, det är tur att jag tog det via Klarna Faktura. Och ja #5, jag ska kontakta Konsumentverket om det här. För det här är oacceptabelt. #7, jag har fått en orderbekräftelse, och där står det att jag har "beställt" varan och att den kommer hem till mig inom några arbetsdagar. Och det är tur att jag fick det på mail, så att jag fick reda på ordernumret och allt annat, så att jag kunde kontakta dom väldigt fort.
Nu har jag kontaktat Konsumentverket via mail, och jag hoppas på att dom kan maila tillbaka till mig väldigt fort. Plus att jag lade märke till att DjurMaxi inte har ett telefonnummer till dom även om det står att dom ska ha det ifall man vill lämna en beställning via talsvar. Jag gick in på Eniro.se och såg att dom inte hette DjurMaxi där, dom hette istället Trionet Postorder. Samma postnummer och samma ort hade dom.
Tänker inte stressa någon mer utav det här. Kommer att logga ur mig härifrån idag och bara ta det lugnt så att jag inte får skov. Hoppas att tarmarna håller sig för resten av kvällen, och att jag kommer att få min beställning som jag gjorde från början innan dom sa att jag hade "beställt" från dom igen.
Suck… vet stressen och irritationen av företag som inte sköter sig som de ska..
Har själv råkat ut för skitföretag som inte borde få hålla på med försäljning. De har fortfarande inte svarat efter 5 år på mina årliga mejl (jag är envis ;P)
Konsumentverket kommer säkerligen kunna hjälpa er! Ska bli intressant att följa resultatet :)
Håller tummarna på att det går att lösa snabbt!
Du bör ju byta lösenord på din inloggning, samt kolla om ditt nätverk blivit hackat/datorn lånad av någon där du fortfarande var inloggad på djurmaxi.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har fått nu ett meddelande tillbaka från Konsumentverket. Dom skrev att dom tackar för min anmälan, och att dom kommer att göra något åt min anmälan på DjurMaxi.se. Så nu hoppas man på att det kommer att gå fort det här. :)
#13 Men vad kommer de att göra? Kommer det att påverka din omedelbara situation? Min erfarenhet är att KO ger tips och råd om hur man ska göra i olika situationer, inte att de tar över och fixar det åt en.
Är inte en anmälan bara ett sätt att visa missnöje, något de bara agerar mot om tillräckligt många anmälningar kommer in? Jag vet inte, men det är så jag har fått det för mig.
Jag hoppas det löser sig för dig.
Heter det De eller Dem?
Det var det dom skrev till mig på e-mail att dom skulle göra något åt det #14, så jag får tro på dom när dom skriver så. :)
Jahopp. Nu har jag öppnat ett paket som jag fick från posten där det inte stod en avsändare, och gissa vad som låg där? Varan från DjurMaxi.se, Blod-Stop Bomica. Suck…. Vad ska man göra nu då när jag har öppnat paketet? Skicka iväg den? Ta emot den och betala nu när den är öppnad?
Nu har jag pratat med min man och han erbjöd sig till att betala för den, istället för att skicka iväg den och få en ännu större summa för att man skickar iväg den. Jag hade bara räknat ut med min andra varor och att jag bara hade råd med dom, och inte den. Men men…… :(
#18 du ska inte betala för något du inte beställt av principskäl. ge inte upp, det gynnar bara företaget när man betalar bara för att man inte orkar bråka. företaget ska lära sig att de gjort fel.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Då skickar jag tillbaka den ikväll eller imorgon på morgon. :D Tack #19, du gjorde mig gladare nu. ^ _ ^
#20, gör det och kräv återbetalning för returfrakten.
eller så bestrider du fakturan helt enkelt.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Du ska absolut inte betala för något du inte beställt och att paketet är öppnat spelar ingen roll. (Du kan heller inte vetat vad det var för något om ingen avsändare stod på paketet). Så länge produkten inte är öppnad eller förstörd så kan de inte hindra dig från att skicka tillbaka.
Har du köpt en vara och du vill skicka tillbaka gäller samma sak fast där faller fraktkostnaden på dig (brukar stå i köpeavtalet) men nu är det ju inte det detta handlar om :)
Som Farvendal säger, skicka tillbaka och kräv att få tillbaka summan som frakten gick på.
Ska göra det imorgon. :D
Jag handlar bara från internetaffärer som har trygg e handels symbol och har aldrig råkat illa ut, känns tryggt. http://www.tryggehandel.se/?sida=godkanda
Så, nu har jag skickat iväg den tillbaka till DjurMaxi. Men problemet var att jag fick betala frakten tillbaka till dom iallafall. Men men… Jag är glad att jag skickade iväg den. :)
går nog att lösa genom att de drar av fraktkostnaden på din andra beställning, när du ska betala fakturan.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se