Stora vår bortsprungen bebis råtta!
På utställningen stora vår så försvann en brun råtta, 5 veckor gammal hane.
Råttan tillhör "Grodan" och svarar på ropet "Bebis"
Vet inte om någon har skrivit om det redan, men tänkte bara berätta, tycker så synd om den lilla, vi kunde inte hitta den, värken inne eller ute :(
Kan inte själv gå och leta då jag bor I Tumba, Segersjö.
Fy så hemskt!! 😕
Vad är det för lokal?
Hoppas, HOPPAS han dyker upp!
Kallhäll folkets hus, våning 2, men dörren var öppen från utställningen till de andra lokalerna, och nån trappa ned så finns det en dörr som går till utet utomhus (den är stängd, men inte låst), så han kan vara utomhus.
Ingen visste vart råttan försvann, så det kan vara varsomhelst där inne eller utanför. Tror jag hörde något om att hans pappa var rosslare i slutet av livet också, vilket gör mig ennu mer orolig för hans hälsa när han är där ute :(
Ingen som kan ha stulit den?
Har han hittats? Någon som vet? 😕
Åh, vad hemskt! Är de som har lokalen informerade att det kan finnas en råttbebis i lokalerna? Tänkte ifall någon som tar honom för vildråtta och skadar eller dödar honom. Tror det kan vara bra att lämna information och telefonnr ifall någon skulle se honom. Stackars, stackars bebis. Hoppas verkligen han kommer till rätta.
Går ju också att sätta ut "snällfällor" o be att någon kollar de med jämna mellanrum.
Åh gud mitt hjärta blöder när jag läser det här :( Lilla, lilla vännen!!
Är det någon som vet om den lille pojken kommit tillrätta. 😭 Hoppas på det bästa.
Det var mycket olyckligt.
#8 Nej, råttkillen är puts väck.