Nyanländ kille

Luffy är ett förslag=)

#4 Tror inte han skulle passa i det faktist,men det var fint 

Jag tycker han ska heta Ugly! 

#6 jag tycker du kan heta Ugly…

ojojoj en sån söting!=)
har dock inget namnförslag
#6 en aning onödigt att skriva så, ibland kan man lika gärna vara tyst… :(
Jag tycker han ser ut att passa i ett lite mer "gubbigt" namn typ Bosse eller Sören kanske
. Han var en riktig söting.

#9 haha! Det var söta namn.. Min pojkvän tycker att han ska heta Biran… Det tycker inte jag då jag avskyr öl.. Funderar på kanske Baileys, eller Sölve.. Sölve har jag velat döpa min kommande råtta till länge =P Det är lite gubbigt.. Svårt det här med namn..
#8 Tack <3 Jag vet att han inte ser ut som en vanlig pälsboll, men han är tusen gånger gosigare & tusen gånger mysigare & charmigare, och i mina ögon är han en snygg råtta! Redan från första gången jag såg honom tyckte jag han var speciell och fin.. Så blir lite ledsen när folk säger att han är ful, för det är han inte. Alla får tycka som dom vill och jag antar att jag måste vänja mej vid folks komentarer då han faktist ser speciell ut.. :)

Jättesöt och unik , mysig färg . Namnförslag : Gräddkola( och kallas kola ), bullen , Dritten el. Dratten , Gingo , Vöster eller Salami .

Han ser så pigg och nyfiken ut . Värkligen gullig , sån skulle jag själv vilja ha .
<3<3

#6 #7
haha xD

Jag tycker nakna råttor är rätt fula men den här va riktigt söt :)
Baileys tycker jag var jätte gulligt
och han ser också jätte mysig ut :)

#11 #12 - Salami! hahaa!! Du hade bra namnförslag, men hans personlighet gör så att han inte passar i dom.. Det klickar liksom inte.. Han är typ en Maraton.. Funderar på att kalla honom Maraton eller Lucifer.. eller Baileys som jag skrev innan.. Han är jätte pigg! Därav namnet Maraton! Och nyfiken! Han kan ha värsta spurten i sängen över under täcket & skuttar :O Sen springer han upp på mej springer ner och lägger sej i knät, vilar i kanske 10 sekunder sen är det iväg igen! Sen helt plötsligt kan han hoppa ner på golvet och sätta sej utanför buren, då bär jag in honom :) han är jätte social också! går jag ifrån honom följer han efter, ska jag ändra sitt ställning måste jag se upp, för då har han sprungit in under mej för att kolla var jag håller på med. Nära att jag sätter mej på honom ibland :O

#17, NAAAAAAAAAAAW <3 ge mig.

:)
Hej! Jag tycker att du redan har döpt honom… NAKENFISEN. Det tycker jag är ett gulligt och passan namn till honom.

Jag kallar honom det just nu.. Men han är ju inte helt naken..

Blottaren 

suck…

Poochie, Gullefjun, Bobsen, Sven, Pärlan, Nibert, Adam, Aprikos?
Jag tycker han ser ut som en Adam!

Jag gillar namnet Torsten:D

han skulle inte passa i gubbnamn.. Han är för ung i sättet för det.. sen ser han inte ut som en gubbe heller
Lucifer tyckte jag var fint, det heter min ena råtta. =)
Sean, Erling, Martin, Putte, Tommy, Søren, Krille, Toby, Alfred, Melker, Knut, Max, Albin, Herbert, Oliver, Aron, Hampus, Hubert, Hugo, Sixten, Sylvester.
Han var iaf otroligt søt och charmerande. =)

Torsten flink hehe
Túffen
Theodor
^^

#27, jag har fundreat på Lucifer. Det var det första jag tänkte på. Han skulle passa i det. men det är lite tråkigt då så många andra heter så..
MELKER :D Sött!
Nä, det som känns mest rätt nu är faktist Rally.. Inte jätte fint men passar honom som handen i handsken :)

Han kan heta speedway!:P
Snoddas;P

Super söt!!!!!
Mina dubbelrexar som jag har just nu heter Fizen och fuling.. fast fuling kalas ugly.. :) Jag tycker det är fulcharmiga namn…

#32 åh! Kan du inte lägga in bilder på dom? :) Han heter Rally nu… :) Det känns rätt. Klickar liksom. Fizen var lite sött… Men fuling?! Finner ingen kärlek i det namnet =P

Jag har haft en råtta som hette herpes… visserliggen kan det finnas kärlek i det ;P

#34 Var var kärleken i namnet Herpes?! *asg* :D

#35 jadu hur får man herpes?:P för inte alltid vet man att man har det så råkar man ge det till sin älskade när det är dags för det steget;P hehe

#36 Men va sött! :) Det var en kärleksfull tanke =P

Söting!

Ja, han var riktigt fin och snäll:)

#7 jag tycker du kan heta Ugly…
Vad menar du med det? Jag gav ju ju ett namnförslag!
#8 en aning onödigt att skriva så, ibland kan man lika gärna vara tyst… :(
Nu fattar jag verkligen inte vad det är frågan om här! Jag gav ett namnförslag! Då säger den som bad om namnförslag att det är JAG som kan heta Ugly. Och då säger DU (#8) att det jag skrev var onödigt! Vad är det frågan om? *förvirrad*
Dög inte mitt förslag? Nähä men kalla råttan för Gullefjun eller vad som helst då *stor suck*

#41, äh. Du kanske trodde du var rolig i första inlägget? Ugly betyder ju ful på engelska. Och eftersom du gav det förslaget antar jag att du tycker han är ful. Inte ett så igenomtänkt namnförslag om du tycker att jag ska döpa mitt djur till Ugly.. för mej är han vacker. Det var ett onödigt förslag helt enkelt.

#42 Man borde inte ta illa upp vid det. Alla jag känner har smeknamn på sina djur (hund, katt, råtta, hamster, vad som helst). De kallas tönt, tjockis, fuling. Det är inget "usch vad ful du är" utan mer "ohh min lilla tjockis/tönt/fuling" med ett stort leende på läpparna. Det är ett gull-smeknamn på sin käraste vän! Nästa gång någon har t ex ugly som namnförslag så borde du egentligen vara glad, för det innebär antagligen att personen som säger ugly här tycker att din råtta är urgullig!
Jag har en katt som är överviktigt. Jag kallar han tjockis hela tiden, men jag tycker bara han är mysig och extra söt för sina bilringar:P Han blir inte ledsen av det, han blir bara mer kelen.=)
#43: Jag tycker han är ful-söt. Ugly är ett coolt namn… Man behöver väl inte ta allt så seriöst? Och om du nu tyckte att TacoBelle var otrevlig kan du väl vänligt förklara att du tog illa upp. Nu betedde du dig ju likadant själv!

#44 "#43…." JAG?:O Du kanske skrev till fel?:P

Jag skulle tagit det som om man tyckte råttan var ful… Så jag förstår reaktionen..
Fast man missuppfattar väldigt lätt över internet..

#42 Jag tycker att Ugly är ett fint och roligt namn. Och jo jag kan engelska tack. Om du nu bara ville ha en speciell sorts namnförslag så kunde du ju ha skrivit det tydligt i ditt första inlägg. Jag skrev inte någonstans vad jag tyckte om råttans utseende. Varför tar du åt dig på det viset? Otrevligt av dig att kalla vissa förslag onödiga.
Inte för att det har med saken att göra men jo jag tyckte faktiskt han var ful. MEN vad spelar det för roll? Alla får tycka vad man vill och huvudsaken är ju att du som äger honom tycker om honom. Jag hade själv en dubbelrex en gång, när jag skulle döpa honom valde jag mellan Ugly och Boo-Boo. Det blev tillslut Kisse-Bo, för han kissade så himla mycket.
#43 Jag har en råtta som har lite för mycket hull. Han heter Tjocke-Bob här.

Tja, det här blev ju en rätt rolig tråd…
Tänk att be om namnförslag och sedan sitta och sålla mellan så kallade "bra" och "onödiga" eller "taskiga" namnförslag. Finns det något rätt eller fel här??? Tydligen. Man kan inte annat än häpna över nivån ibland. Välj namn själv i stället, så slipper andra att riskera ge dig namnförslag som inte är passande.
Måste alla bråka jämt och ständigt? vad är det för aggressivt samhälle vi lever i egentligen?
men… har han inte redan ett namn? han ser ju vuxen ut!
Jag tycker inte att djur ska ha namn med negativ klang som Ugly, Lucifer, Hin håle, Dracula, Syfilis mm utan namn med positiv eller neutral klang. Jag är lite vidskeplig!
Jag tycker killen är jättesöt, superfina ögon och borde ha ett så sött eller sötkorkat namn som möjligt, t ex
- Sven-Birger
- Sten-Torsten
- Karl-Orvar
- Kapten Krull (tycker han passar som det även om han inte är en mus - fd musnamn!!!)
- Mr Pudel
- Herr Permanent
- Kärlekstrollet
mm

Gullefjun va ju dösött i min värld av döpa råttor i a f - varför ge sina pälsklingar namn som skräp och könsjukdomar?

#43 Jag anser då att det är skillnad på om jag kallar mina djur saker än ifall någon helt okänd gör det.

#44 Dumt förslag får dumt svar.. Jag tyckte att det var onödigt att skriva så, pga det fick hon svaret hon fick. jag tar inte åt mej av "ugly", han ser inte ut som alla andra men som sagt så är han vackrast i mina ögon. Det var pga att det är så onödigt att skriva något sånt som inte fick liknande svar tillbaka.. Och varför har hon rätt till att bli upprörd över mitt svar men inte jag över hennes förslag?

#47 Precis, du tyckte ju att han var ful. Det spelar inte mej någon roll så länge du inte kommer med namnförslag som "ugly" om du inte tål reaktionerna. Jag ville ha namnförslag, men jag väntade mej faktist inte förslag som Ugly osv.. Kanske fel av mej? När man ber om namnförslag på sin älskling kanske man ska förvänta sej namn som det.. Jag vet inte.. ber om ursäkt isåfall. Och att säga att någons djur är fult tycker jag är elakt & otrevligt. Bättre då att inte yttra sej så länge inte saken handlar om dej. Hade det funnits något vettigt i ditt påstående hade det varit en annan sak. Men du kommer in i disskusionen & typ: Jag tycker din råtta kan heta Ugly, den är ful. (för det påstod du faktist i ditt senare inlägg) Och ditt fåniga påstående fick mej att bli lika fånig tillbaka: jag tycker du kan heta Ugly..

#50 åååh, kärlekstrollet <3 Han har inget namn, han är 10 veckor :)
Lucifer är väl inget negativt? Det är ju en av guds förvisade änglar, det enda han gjorde var att rädda människorna ut ur den där trädgården. Det blev gud arg över och stördade ner Lucifer i avgrunden, stackarn..

#54 Du är ju helt otrolig. Och det stinker dubbelmoral så det är inte klokt. Jag kikade in på din blogg och där skriver du såhär om en grupp:
"Tokio hotel! Finns det sämre? Ja det finns det.. en del.. Men dom här suger ju verkligen ! Dom är fula, sjunger illa, kan inte spela, texterna är skit ! Jag tänker inte ens lägga in en bild på dom, då spyr väl min blogg eller nåt"
Det låter ju jättetrevligt att skriva om någon!
Du skriver att jag gav mig in i diskussionen och sa att din råtta skulle heta Ugly. Det pågick ju ingen diskussion. Och åter igen, vill du bara ha en viss sorts förslag så råder jag dig att inte skriva öppet på ett forum där ALLA har rätt att svara i inläggen.
#55 hm… det har du kanske rätt i… att Lucifer eg inte står för så mkt negativt, utom vad världen vi lever i idag gjort namnet symbol för… jag har i a f döpt om råttan Lucifer som jag tagit över… han heter Karl-Oskar nu och jag tycker han verkar trivas med det! 
För övrigt så räcker det nog nu! Vi har förstått grejen för länge sedan!
#55, ja. Men ändå så är ju Lucifer ett annat namn för Satan/djävulen/fan osv. Men det är ett fint namn, och jag tycker inte man ska bry sig om det är negativt eller inte, bara det är fint och passar råttan :)
Jag menar, Lucifer skulle ändå kunna passa ganska bra. Jag menar, i helvetet är det ju varmt, och då kan man inte ha så mycket päls :D Det är ju sjukt gulligt. Han är sjukt gullig, jag älskar verkligen sådana råttor <3

#50: Hahaha, Kapten Krull! Det ska min nästa rex heta 
Lägger man ut en fråga får man tåla svaren…
annars finns det miljontals med internetsidor som är inriktade på djurnamn om man bara vill ha förslag.
≧◔◡◔≦

#56 Vart är dubbelmoralen i min blogg?

#58, satan, Belsebum, Lucifer är samma person :) Han är ju egentligen inte ond, det är bara det att människan format honom till ont genom tiderna. Gud står förr gott och Lucifer/satan för ont. Fast egentligen är ju gud både ond & god.. (nu tänker jag enbart teoretiskt, jag är inte kristen/troende osv)

#60, jag tål förslagen. Men föreslår man något namn utifrån sina negativa åsikter får man ju tåla svaren också. Det är klart att jag reagerar, då jag inte alls tycker att han är ful över huvetaget. Hon får ju stå för att hon skriver att min råtta är ful, klart jag ifrågasätter eller påpekar det.

#59, Jag tycker Krull är ett fint namn 

Vill också tillägga att jag inte fattar vad felet är..
Tacobelle skrev att hon tyckte min råtta ska heta Ugly, jag skriver att hon kan heta Ugly som typ först på skämt. Sen Svarade hon på det. Alla lägger sej i. Sen skriver hon att hon faktist tycker att han är ful, hon snokar runt på min blogg (varför vet jag inte, men den är ju synlig så varsågod) Så först skriver hon att min råtta är ful, sen kritiserar hon mej för något jag skrivit i min blogg (om du vill får du gärna specisera dej lite, för jag förstod inte vart dubbelmoralen låg)
Så varför detta tjaffs? är det någon som ska vara arg så är det väl jag? Och det är jag inte. Vill du diskutera något så gör det utifrån det jag skrivit här, försök inte leta runt i mitt liv bara för att hitta något du kan klaga på. (och ska du klaga förklara vad det är du klagar över)
Vad vill du jag ska skriva? tack för namnförslaget? Jag tycker det var ett onödigt namnförslag, men du gav mej ett så jag ska antagligen vara tacksam.. Och ja, alla får ge namnförslag, MEN jag tycker att det var ett onödigt förslag. Hade jag varit du hade jag bett om ursäkt ifall personen ifråga tagit illa upp. Du behöver inte det, men det är för mej oförståeligt att man fortsätter bråka efter en sån "tabbe". Jag skulle själv aldrig ge som namnförslag tex Ugly, än mindre dra till med en komentar som "jag tycker faktist att din råtta är ful" efter det där namnförslaget. För jag frågade inte ifall ni tyckte han var ful/fin osv. Jag bad om namnförslag. Och jag fick ett. Men det var ett onödigt namnförslag, fler håller med mej så jag är uppenbarligen inte helt ute & cyklar.
Nu har du 3 val; 1)antingen fortsätter du att tjaffsa, 2)ber om ursäkt & håller stämningen fin på forumet, eller så 3)släpper du det här & skriver inget alls så kan båda glömma det här onödiga lilla tjaffset & gå vidare..
Jag är iallafall inte arg på dej. Jag tycker det var ett onödigt namnförslag & lite ledsen blev jag väl över att du skriver att du tycker han är ful men mer än så är det inte. Du har ju aldrig träffat honom så det är inte så mycket att ta illa upp över.

#65 Men snälla ge dig nu. Vi kan ta detta via pm om du vill prata om det mer. Jag har varken snokat eller letat reda på något i ditt liv (detta börjar bli läskigt). Jag blev nyfiken på vad du var för en, jag gick in på din sida, såg länken till din blogg i första raden, gick in där och förvånades över ditt första inlägg där. Dubbelmoralen tyckte jag var att du själv kan sitta och skriva att någon är ful men någon annan får inte göra det.
Så, punkt! Det var inte mer än så. Jag är inte arg på någon men jag tänker aldrig i denna värld be om ursäkt för detta. Har dock lärt mig att aldrig mer ge någon namnförslag. *haha*

#66 läskigt?
Det är ju enligt mej skillnad på ifall du säger till någon att dens råtta är ful, än om jag säger att en kändis är det. Tycker jag. Vi kan gärna lämna ämnet för min del. Förstår inte varför vi ens inledde den här diskussionen. Du tog illa upp av det jag skrev men jag fick inte ens reagera när du kommer med förslag som ugly?
Konstigt att du ska sluta upp att ge namnförslag helt, du kanske kan tänka efter innan du kommer med sånna förslag nästa gång, om du inte vill ha ett halvtaskigt svar. Och jag menade inte ens nåt elakt med mitt svar, det var liksom för att markera hur förvånad jag blev över det. Sen tänkte jag inte mer över det. Det var när du skrev att du faktist tycker min råtta är ful jag som verkligen brydde mer liksom. Hade du inte skrivit det så hade jag inte ens börjat diskutera det här.
Men vad spelar det för roll om hon tycker att den är ful? Smaken är ju olika. Endel gillar inte dumbos, andra gillar inte rödögda och så många gånger man har hört från folk att svansen är äcklig. Fast det problemet har de ju löst med att avla fram råttor utan svans :( Har själv en dubbelrex. Mamma tycker att hon ser ut som ett misslyckat labbförsök. På sätt o vis kan jag nog hålla med henne lite där. Men hon vill endå hålla den råttan mest. Detta med en äckel blandad förtjusning. Hemma e hon en liten favorit i familjen trotts sitt märkliga utseende. Så jag tycker nog inte att du ska ta det så hårt, för du lär få den komentaren igen av vänner och bekanta som du med glädje visar din lilla älskling för.

#68, grejen är ju den att jag tycker det är Otrevligt (?) vet inte hur jag ska förlara det, att komma sådär från ingenstanns och säga till någon att dens husdjur är fult. I ett annat sammanhang skulle jag inte ta illa upp. Men bara sådär? Självklart får hon tycka vad hon vill, men vad är vitsen med att påpeka hur fult någons djur är? Enligt mej är det onödigt..
Sen om jag är en töntig överkänslig någonting så är det en annan sak. Men enligt mej är det helt onödigt & oshysst.

jag tycker han ser ut som en "Bingo" eller "Elver" eller "gösta" "sigge" mina råttor hetter Egon och Bertil ;)

jag tycker att han passar som boss det är mjukt och puffit och sött och passar honom ordet är så mullit som ett gosse djur och myssigt det passar honom för han verkar sån :)

#70, 71 - va söta namn dina råttor har :) Tack för namnförslagen! tyvärr heter min kompis hund Boss. Elver var fint! Jag har så svårt att bestämma mej.

tack, ja . jag ska läga upp liet bilder på bebisarna (inte så jätte små men e mina bebisar iaf) så du kan se dom . men skit samma i att kompisens hund heter boss tycker du om det så ta det ;) det gör vell inget :) min farfar heter egon och min morfar bertil ;) hehe inget problem för mig bara för alla andra jag säjer ju morfar och farfar till dom ;) lycka till

mysli eller max da?
Han var skit fin:P

knut? det är gulligt

Dom är jätte fina! Gosgos :)