Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 674 ggr
R4ttus
2

Efterlysning, vit honråtta i Enköping

Jag har ingen aning om ägaren läser här på forumet, men prövar i alla fall.

* Jag söker en vit, rödögd liten hona som omplacerats till Enköping (eller i närheten).

* Hennes bebisnamn var Ida, men kan ha fått ett nytt namn. Född 22 Oktober 2014.

* Hon ska ha omplacerats tillsammans med andra råttor. Eventuellt småförkyld vid tidpunkten för omplaceringen.

Det är en av Linas ungar som jag tog hand om sedan de var 1 dag gammal: http://rattor.ifokus.se/discussions/54493b36ce12c4148300d5f5-zeppelinas-bebisar?discussions-2

Jag fick precis veta av hennes förra ägare att hon omplacerats för ett bra tag sen, men har inget datum. Jag hade bett alla att först kontakta mig om någon av ungarna skulle omplaceras, då jag vill veta vad som händer dem samt hålla koll på sjukdomar och beteende bland syskonen. Även på grund av att jag ville att de skulle omplaceras tillbaka hem till mig om inget annat fanns tillgängligt.

Jag är väldigt ledsen över denna ovisshet.

Om du har en hona eller känner någon som har en hona som passar in på beskrivningen, skicka hemskt gärna ett PM så att jag kan stilla min oro för var hon är och hur hon har det! Glad

Ida som bebis.

En till bebisbild med syrran.

R4ttus
1

Om händelsevis någon skulle läsa detta och tro att han/hon har Ida, men inte har intresse av att höra av sig - så vill jag bara tillägga att det är superviktigt att Ida och hennes övriga syskon inte paras 😕

Idas mamma drabbades av flera tumörer vid bara ca 6månaders ålder, varav 1 i hjärnan. Stor risk att det kan vara ärftligt. Idas mamma och pappa var syskon och kom från en djuraffär där det blev en tjuvparningskull, så långvarig dålig avel kan vara  orsaken bakom tumörerna.

Känns jättetråkigt när sån här viktig information kanske går förlorad vid omplaceringar, och kan nog delvis förklara varför hälsan försämras så bland många nya råttgenerationer…