Tid för råtta
Jag har en råtta som inte alls verkar vilja bli mysig .. Hon var helt fantasisk fram tills vi gav tillbaka hennes kompis som bet. hon fick två nya som inte biter alls. men nu har min råtta athena börjat bita på tår, osv.
kan man ge bort henne till typ någon som har erfarenhet eller hur ska man göra. kommer de andra råttorna ta över hennes beteende som hon gjorde på sin kompis..?

Biter hon hårt så det går hål i huden eller mer nafsar?
Gör hon så varje gång du är i närheten av henne eller bara ibland? Finns det något samband mellan de tillfällena isåfall?
Hur gammal är hon?
Verkar hon ha ont någonstans?
Hur är hon mot sina burkompisar?
Vart i landet finns du? Kan vara bra att veta om du ev ska omplacera eller om någon med erfarenhet kanske kan komma och hjälpa er på plats.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nej ibland biter hon så det går hål och ibland bara "nafsar" men nafsar hårt.
Hon biter ofta när hon har mycket energi och när man säger till henne. då kan hon typ bita till för att visa " jag bestämmer hur jag ska vara " om du förstår mig rätt..
hon är snart 1 år gammal.
hon är snäll mot sina kompisar, myser, tvättar, pussar och den senaste tider juckar på dom.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra med henne :(. Jag gillar henne såklart. men de är lite irriterande att hon håller på sådär. jag försöker ge henne så mycket kärlek som möjligt för att hon ska veta att jag tycker om henne. men jag vet inte om hon är svartsjuk på om de andra får lite klapp och mys så hoppar hon på min hand och visar att de är henne jag ska klappa och försöker komma åt mitt finger.
Bor i vänersborg/ trollhättan
Någon som kan hjälpa till ?
Jag har en hane som började bitas till då och då. Det viktigaste är att träna och träna och visa att det är du som bestämmer. Steg 1 är att se till så hon inte blir rädd och fattar att du ska ta tag i henne annars är det lätt att hon biter av rädsla. Prata lungt med henne och sträck fram handen långsamt från ett håll som hon ser den komma. Om du tycker att hon biter hårt skulle jag skaffa ett par rejäla trädgårdshandskar så att du inte skadar dig. Om hon hugger till, ta inte bort handen! Om du gör det så lär hon sig att om man bits så får man vara ifred. Håll kvar handen och gör ett "shhhyyy" ljud och peta till henne lite lätt när hon hugger till.