Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 907 ggr
Brooberg
1

(O) Underbar Råtthona

Födelsedatum: Oktober 2013

Färg / teckning: Fawn

Kullstorklek (4v): Okänt

Syfte omplacering: Har haft 3 råttor, lilla Lapua var yngst. Fick tyvärr ta bort min ena lilla tjej för några veckor sedan på grund av tumörer och min äldsta dam har också en tumör och hon mår än så länge bra men börjar märkas på henne så snart är det tyvärr dags för henne att somna in med och då blir Lapua själv vilket jag inte vill. Jag har tyvärr inte möjlighet att skaffa fler råttor då jag har fullt upp som det är, letar därför efter någon som kan tänka sig att ta hand om henne så att hon kan leva resten av sitt liv ihop med en eller flera nya kompisar.

Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: En uppfödare i Ljungsbro utanför Linköping, nu nerlagd.

Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Hon har ett ganska så speciellt humör, när hon var yngre så kunde hon bitas en del, och hårt. Men under det senaste halvåret/året har hon varit mycket bättre och helt bitfri. Hon har alltid fungerat bra ihop med sina 2 burkompisar även om hon kunde slåss en del om rang i början så har det varit lugnt och fridfullt under en lång tid. Hon är mycket social och gillar uppmärksamhet.

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Pengar är inte det jag är ute efter, hittar jag ett bra hem till henne så kräver jag inga pengar i gengäld. Bur,inredning och allt följer med.

Ort där råttan/råttorna finns: Motala, Östergötland.

Telnr, epost och alternativa kontaktsätt: PM eller Maila till felicia_broberg@hotmail.com

Brooberg
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har ni en bild på lilla Lapua.

iMois04
0

hur stor är buren? är den godkänd för 3 råttor?

hur gammal är hon?

iMois04
0

hade gärna tagit henne men det är tyvvär för långt bort:/

och hade säkert inte fått för mamma

Brooberg
0

Buren är en ferplast jenny, 80x50x79,5 och är godkänd för 3 råttor. Hon är somsagt född i oktober 2013 så är alltså ca 1 år & 7 månader :)

iMois04
0

Ok

axa
3

Ursäktar trådkap, men iMois04, du är rädd för råttor och att ta emot en ny råtta vore väl ändå helt fel? Tänk igenom innan. Förstår om din mamma inte godkänner en till råtta, du måste ju kunna ta hand om de du redan har!

TS, hoppas verkligen Lapua hamnar rätt och önskar dig lycka i att hitta ett nytt hem åt henne!

Brooberg
0

Ingen fara!
Ja jag hoppas att jag kan hitta ett nytt hem åt henne så fort som möjligt, min äldsta dam ligger mest i ett hörn och sover hela dagarna, det märks på henne att allt inte står rätt till o vill inte att hon ska lida i onödan… :(

Svårt att hitta någon som kan ta över lilla Lappen bara, verkar vara extra svårt när man bor i Östergötland tycker ja :P

iMois04
0

Ja, men jag har fått hjälp nu och är påväg mot att kunna ta ut dom;)

HannaRosberg
2

#7 Jag kan ta henne om hon finns kvar 😊 skriver ett mail till dig vilket fall. Om hur hon kan få det hos mig 😊

Brooberg
0

Tråden kan låsas, lilla Lappen har fått ett nytt hem hos HannaRosberg :)

axa
0

Vad trevligt, alltid kul med lyckliga slut!🙂