(S) Två råtthonor
Jag hade tänkt att sälja mina råtttjejer då jag inte har lust för dom längre. Jag kände helt enkelt att det inte var min grej!:/
Dom heter Leah och Luna.
Man kan ju ändra namnen om man vill men det är så jag kallat dom.
Dom är ca 7 månader.
Dom är inte handtama, MEN. Dom är väldigt lugna så om man vill kan bara bara plocka upp dom ur buren.
Bur ingår, hyllplan och vattenflaska m.m.
Dom har inte haft några kullar, kommer från djuraffär men är väldigt snälla.😛
födelsedatum: vet ej
färg, teckning o hårlag: vet ej
kön: flickor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: har inte lust eller ork
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Luna är ganska nyfiken, Leah är nog den dominanta. Väldigt snälla, men dom kan låta ganska mycket.
pris : 250 kr med bur och lite tillbehör
ort där råttan/råttorna finns: Tingsryd, Linneryd
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): e-post: moasandberg04@gmail.com
Luna har försökt "attackera" mig, hon har liksom hoppat till gallret och nafsat tag i mig
Varför tänkte du inte på detta när du införskaffade dem? Råttor lever inte länge alls och att de ska behöva flytta(stressigt) flera gånger under deras korta liv är inte så snällt.. :/ Men ja, jag hoppas att de får ett fint hem tillslut i alla fall. Bort lite för långt ifrån för att kunna ta de 😕
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Vad synd att det inte funkade med dem. :/
Jag har funderat länge på att utöka min flock med två yngre råtthonor. Dessvärre bor jag i Stockholm och saknar medlen att transportera råttorna. Jag ska även åka på långsemester under sommaren och då hinner jag inte ta itu med några introduceringar.
Men jag lämnar ändå en kommentar här och hoppas att någon annan får upp ögonen för dessa fina djur. Har du några bilder du kan lägga upp?
Ja, det har jag.. Ska fixa det på datorn
Men jag tror ändå tråden kan låsas;) ska städa till dom nu och läste runt lite och fick lite tips på hur jag ska få dom tama!