Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1304 ggr
HannaRosberg
5

Dags för råttor igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter sommaren är det äntligen dags att skaffa råttor igen :D Har haft sånt abstinensbesvär sen min sista plutt dog. :/ Denna gången ska det bli från uppfödare. :) 

Så jag undrar om det finns någon uppfödare som vet att denne ska få planerade kullar efter sommaren någon gång ? :D 

Skickar med en bild på min senaste älskling Malva :) <3

tötenöten
0

Vars bor du då? :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

HannaRosberg
1

Juste, det glömde jag skriva :P Jag bor i Jönköping, kan röra mig där runtomkring, har svärföräldrar i Linköping. Kan även åka en bit beroende på vart råttbebisarna finns :)

[[Mellebelle]]
0

Jag har en planerad kull i agusti mellan två underbara individer här hittar du dom http://mellesrats.weebly.com/planerade-kullar.html  :) dock bor jag i umeå! men transport brukar gå att lösa ibland. Annars tror jag att vintaz uppfödning finns i jönköping eller så blandar jag ihop henne med någon annnan haha..

HannaRosberg
0

Okej, tack så mycket :) Ja transport brukar ju gå att ordna :) 

Jag vet att det finns en uppfödare i Jönköping iallafall :P

JoySurrender
0

Kolla med Vintaz, söder om Jönköping. www.vintaz.se

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

HannaRosberg
0

Ska ta o göra det :)

Sozo85
0

Hejsan jag är en uppfödare av råttor så jag har leveransklara nu ..jag borni trollhättan . Vid intresse kan du skicka privat mail här inne .. mvh

mieeow
2

Det finns även en Uppfödarlista här på Rif, kolla gärna in den! De uppfödare som står där är kända från flera håll, så om du vill vara säker på att du hittar en bra uppfödare så är det en bra början. :)

Jag tolkar dig som att du vill ha från seriösa uppfödare denna gången, och tro mig, ibland är det svårare än man tror att hitta dem. (jag blev själv lurad första gången jag letade efter en ordentlig uppfödare :( ) Jag har ingen aning om hur erfaren du är, men det skadar kanske inte att ge lite tips! ;D

Men några grejer som jag tänker är tecken på bra uppfödare är:

Att de har en hemsida med mycket information om sin uppfödning
Att de är registrerade i någon förening, gärna SRS. 
Att de gärna låter dig träffa råttorna innan köp
Att de vill träffa dig, eller i alla fall prata mycket med dig innan köp. Seriösa uppfödare säljer inte till vem som helst, utan det är viktigt att det är bra köpare.
De brukar även skriva kontrakt med dig, och skicka med information om råttor överlag, men även om släkten, uppväxten och den råtta du får hem. Stamtavlan ingår i detta kontrakt, en bit i alla fall. 

Hoppas du (och andra som läser detta och kanske söker efter seriösa uppfödare men inte riktigt vet hur) slipper bli lurad som jag blev! :)

Emouse
0

Kul att du ska skaffa råttor igen!:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

HannaRosberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#8 Jag har haft råttor i 15 år 🙂 Så ganska erfaren är jag nog 🙂Men det var bra tips, tack 🙂

Har hittat seriösa uppfödare att köpa ifrån 🙂

#9 Ja, jag har längtat efter den här dagen, haft lite abstinensbesvär, skulle köpt efter sommaren egentligen, men så hittade jag en savic royal för en billig peng och inte för långt ifrån mig, så kunde inte låta bli 😍

mieeow
1

#10 jaha, haha då har du längre erfarenhet än mig ju ^^ Vad bra att du inte tog illa upp i alla fall! Kanske finns någon annan som får nytta av tipsen :)

silverclaws
0

Jag har fått 12 råttungar inatt av min ena hona :) och den andra får sin kull vilken dag som helst.
Så de är klara om några veckor att flytta från mammorna Typen och Ninja.

HannaRosberg
1

#12 Har du någon hemsida? :)

silverclaws
0

Jag har ju inte det :( och som sagt är de bara 2 dagar jag har nu.

Kan skicka bilder på e-mail när de börjar få teckning och färg

HannaRosberg
0

#14 gör det 😊 vart bor du?

HannaRosberg
0

silverclaws
0

Utanför Gävle.