Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 563 ggr
Xionsprophecy
0

hjälp mot lukter.

Hejsan! Jag har upptäckt att det kommit en väldigt stark lukt från buren där min råtta och hennes ungar ligger, det stör inte mig så mycket, men jag misstänker att min son som kommer på torsdag kommer att tycka att det luktar jätte illa och inte vill vara här. Så jag undrar vart det kommer ifrån och om jag kan få det att sluta lukta eller lukta mindre. Tackar för svar.

[KEEL]
0

Jag gissar att du har kollat till så att inga ungar är döda för sådant kan ju tyvärr hända. Har du gjort rent sen dom föddes? Hur gamla är dom? 

Det ska ju inte behöva bli super skitigt men samtidigt tror jag det är bra att låta dom vara ifred så mycket som möjligt och att det nog är bättre att det luktar både för mamman och ungarna för att mamman inte ska stöta bort dom och känna igen sina ungar men jag vet ärligt talat inte så mycket om uppfödning av råttor så jag känner mig inte helt säker på att uttala mig om det.

Xionsprophecy
0

Dom föddes i torsdags. Nej, jag har inte gjort rent sen dom föddes. Jag har kollat alla ungarna och dom lever.

Zakaraa
0

Vad har du gett mamman för bomaterial?
Troligtvis kan det vara det som börjat lukta, beroende på vad det är av för material.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning