Gammal Hane söker hona
Hej jag letar efter en hona till en nästan 2.8 år gammal hane.En blå dumbo. Han är en riktig mysgubbe som ännu inte blivit gammal. Inga sjukdomar eller tecken på svaghet alls.. still going strong. Han har en ypperlig flockkänsla och tar hand om alla och säger ifrån dem som stökar.
Anledningen till att jag vill ha en sista kull på honom är just för att ta tillvara på hans ålder, och sjukdomsfria liv.. och att det behövs lite bättre ålder och temeperament till dem blålinjerna.
Han har haft flera kullar innan med gott renomé.
Honan jag söker ska vara slät toppörad eller dumbobärare, ev, dumbo om allt annat överens stämmer. Hon bör ha haft en kull innan för att hon ska helst vara över året och ha en enligt srs godkänd vikt. Hon ska även ha en bra känd stam att bidra med.
Agouti eller svarta gruppen spelar ingen roll. Dock ska hon helst inte ha för mycket roan bakom sig.
Snälla maila mig om du tror dig ha vad jag söker.. det här ska bli hans absolut sista kull, då han börjar bli en riktig farbror… 
Mvh Maria maria@outsec.se
En så gammal gubbe! Vad kul! Är det han som är pappa till alla dumbos på Hagsätra zoo?