Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 692 ggr
Rastildas
0

Säkerhet i buren?

Hejsan!

Jag har börjat tänka på buren som jag ska införskaffa för att ha våra två killar i förhoppningsvis men då är frågan. Vad får man INTE ha i buren?

Såg den här buren med el led-lampa inne i buren vilket kändes som att det borde vara jätte farligt men jag vet inte… 2 råttor med bur

[KEEL]
1

Jag skulle aldrig ha mina råttor i det där. Problem 1. sladdar som kan leda till död. 2. Ingen ventilation, råttorna skulle bli sjuka. 3. Inga klättermöjligheter. 4. Ser lite liten ut.

Pladask
0

Känns oavsett som ett jobbig ljus att leva med. Har ni redan köpt den? Annars rekommenderar jag att köpa en annan bur. Lampan måste bort annars och som personen ovan skriver - fixa så det finns en god ventilation :) Sen använd inte kutterspån när råttorna flyttar in.

Rastildas
0

Nej det är ABSOLUT INTE min bur! Jag skulle aldrig göra något sådant!

Zakaraa
1

Tänk på att det är olagligt att publicera något utan upphovsmannens tillstånd.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Thew]1
0

Vad kul att du ska skaffa råttor!! 😃Ja, man får ju inte ha el-led-lampor och kutterspån i buren iaf…(förstår att buren inte är din). 

Heller inte vassa saker som går att skada sig på. Några säger även att de inte rekommenderar träsaker i buren, då de börjar lukta en massa. Jag själv har inte haft problem med det men hanar brukar ju lukta mer (har bara honor).

Kommer inte på något annat. Kanske finns det nån annan som kan svara bättre på din fråga än mig!