Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1953 ggr
OttoIsTheShit
0

OT: Domedagen

Jaha imorn är det domedagen :D ska bli kul och se om han har fel igen. Och är ni bakis imorn är det säkert redan igång ;)

Från oss alla till er alla, en riktigt god domedag :D

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Mitchika
0

Domedagen??

Det känns som om jag har missat något… XD

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[molly-macy-ajax]
0

#1 Hahahaaa alla snackar om att jorden kommer gå under i morgon XD :)

Allamej
0

Det är en bibeldåre som enligt sin egna tolkning av bibeln har utsett imorgon som den dagen då det kommer att bli en gigantisk jordbävning som kommer att utrota mänskligheten…

Jag jobbar då fortfarande på tävlingsbidraget som ska vara inne den 25:e så där har ni vad jag tror…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

OttoIsTheShit
1

#1 hahaha xD inte så mkt å missa ;P gubben hade fel 94 å lär säkert ha det igen. Annars lär man bli väldigt överraskad imorn om det faktiskt händer ;)

Maybe it's not too late

Lamina
0

Får väl passa på att njuta av dagen då, gå ut i kvällsolen och bara vara. Annars hade jag tänkt köpa mig ett till akvarium idag. Men kanske ska vänta med det tills jag ser om jag lever nästa vecka. ^.^

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Allamej
0

Förhoppningsvis hinner man inte bli överaskad… det är nog inte direkt ett trevligt sätt att dö på så jag skulle föredra en snabb död, som en superstorm med otroligt kall kärna… Day after tomorrow stilen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lamina
0

Tänk om alla dommedagsprofetior hade blivit lika uppblåst som denhär, då hade nog jorden gått under en 2-3 ggr/år skulle jag tro…

Är föresten lite fundersam på hur den jordbävningen skulle gå till. Skulle alla jordens jordbävningszoner får "utbrott" samtidigt, eller?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Alenzi]
0

Vad heter gubben? Har totalt missat det här XD

OttoIsTheShit
0

#7 jorden kanske spricker på mitten? ;P åsså kanske vi ''syndare'' åker rätt ner.

Maybe it's not too late

Katoz
0

Jaha. Jag som trodde det var på söndag! Aja… Nu fick jag mycket att göra :P

Katoz

RaGooN
0

Fy fan jag är nojjig för sånt här.
Tänk nu OM detta skulle ske, så får jag reda på detta idag o.O
Jag måste ut å leva livet fullt ut nu fan o.O
Jag som trodde jag iaf skulle få leva till 2012 :O

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

isafisa
0

Spännande, jag fyller 21 imorgon :P

Lamina
0

#8 Vet inte vad han heter, men vet iaf vad det går ut på. I princip säger han att han har tolkat bibeln och kommit fram till att i morgon är det exakt 7000 år sen noas ark eller något sådant. Och enligt honom så gav inte gud oss mer än 7000 år, alltså kommer jorden gå under i morgon. Finner det lite konstigt, så vitt jag vet så lovade gud att han aldrig mer skulle göra något sådant och regnbågen skulle vara tecknet för hans löfte eller nått sådant. Var länge sen jag läste bibeln…

//Lamina

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det lustiga är ju att det inte ens finns "jordbävningszoner" överallt i världen. xD

Aja, jag är av den vidskepliga typen så jag förbereder mig på det värsta och tar vara på min eventuellt sista kväll i livet. Först lite råttomsorg och sen sätta mig med ett glas vin framför tv:n och hoppas på 2½ men… Skrikandes

you can't face the problem, if the problem is your face……

Zakaraa
0

Jag tycker det är lite underhållande det här med alla domedagar :P

Jorden skulle väll gå under vid millenniumskiftet också (eller minns jag fel?)
Och så imorgon, men dör vi imorgon hur ska vi då veta om teorin om 2012 stämmer eller inte? :O :D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lamina
0

Jag chansar mer på 2012 jag. Fast undergång tror jag inte på, bara att nånting stort kommer att hända då. ^.^

//Lamina

Itchy
0

tur att säsongsavslutet på ens älsklings tvserie sändes imorse då XD

You can't spell Bitchy without Itchy

RaGooN
0

Jag kommer vara riktigt rädd 2012, minsta vindpust så kommer jag pissa ner mig :')
Är så otroligt vidskeplig av mig.

OttoIsTheShit
0

men tänk nu om vi skulle hamna i helvetet..kan ju hända å kan ju vara falskt..men man kan ju grilla varje dag ;P

Maybe it's not too late

RaGooN
0

#19 - Eller hur! Tvärgott :D

Lamina
0

Skulle ha ett bra svar på detdär om helvetet, men jag ska ner på stan och köpa mig ett akvarium, så det hinns inte. Men tror inte ens dom mest religösa människorna tror på ett helvete nu för tiden. För då skulle dom inte synda så mycket…

//Lamina

[Emma--]
0

Jag är en sån som borde känna massa ångest inför såna här saker, men jag antar att jag inte tror på det.

Och händer det så händer det, då finns det ju inte så mycket man kan göra åt saken.

Men det är synd att sånt här ska få sån uppmärksamhet, för det är nog många som sitter och är rädda och oroliga.

OttoIsTheShit
0

#22 jo precis. jag tror inte på det men som du säger, händer det så händer det

Maybe it's not too late

isafisa
0

Och om vi nu hamnar i helvetet finns det mycket litteratur som beskriver djävulen som en ganska attraktiv man, kanske något för alla vi tjejer? ;)

OttoIsTheShit
0

#24 helt klart för mig :D haha diggar namnet också ;P

Maybe it's not too late

MarajLowajz
0

Domedag på min lediga dag efter 9 dagars arbete! Fy va tråkigt att det inte kom tidigare då!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

OttoIsTheShit
0

#26 jag lider med dig ;)

Maybe it's not too late

MarajLowajz
0

Ja, om man nu ska tro på saken dvs :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

OttoIsTheShit
0

tänk på dom stackarna som har sagt upp sig från jobbet för att förbereda sig ;) undrar vad dom ska säga till chefen på måndag

Maybe it's not too late

[Alenzi]
0

Detta är egentligen väldigt sorgligt; såg en dokumentär om en familj som var säker på att domedagen var nära (usa så klart), och hela deras liv kretsade kring att förbereda familjen på alla tänkbara katastrofer. De hade flyttat ut på landet (alltså RIKTIGT långt ut, norrland kan slänga sig i backen.. Eller nåja, kanske på samma nivå då :P) och barnen fick bära survivalkit, alltid. De fick aldrig träffa vänner etc. etc. OCH familjen hade tagit så många lån de bara kunde och köpt allting på kredit och avbetalning, eftersom samhället ändå går under på den här domedagen..

TrueStory
0

Alltså fan >< Hur fan ska jag hinna med min lista på 99 saker jag ska göra innan jag dör? Jag kommer ju inte ha en suck att hinna..

Aja, jag kan ju alltid gå till affären och köpa upp massa godis och gott fr mina sista slantar sen bädda ner mig i soffan med alla pälsklingar och må gött. Fast man skulle ha haft sig ett karlsällskap, aja får väll knacka dörr och se om någon vill tillbringa sin sista kväll/natt tillsammans med mig..

Miss Lalona
0

#31 Bra raggningsreplik om man vill ha en kille i säng: "jag har inte bara råttor, jag har en mus också. intresserad?"

Själv tror jag inte ett dugg på domedagar och som lärare i Geografi får jag ständigt frågan om alla domedagar. Tycker det är fånigt med alla dessa datum. Det vi borde oroa oss för är att vi människor långsamt förstör jorden och tillslut kommer att göra den obebolig.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

TrueStory
0

#32 Haha XD Måste testas, får se hur många karlslokar man får med sig hem ^^

Jag är skeptiskt faktiskt, Har svårt att tro att en jordbävning skulle börja över hela jorden utan förskalv osv, sånnadär jordbävningsnubbar borde ha lite koll på läget faktiskt. But who knows, dom kanske sitter på en skallrande överaskning ;P

Om jag ska tro på domedagar så är det nog 2012, för det är ju endå så många relgioner som har förutspått det.

Men men, jag tror skarpt på ödet så jag är inte så orolig iallafall, kommer det så kommer det, Bara hoppas på att man inte får allt för ont utan dör snabbt och smärtfritt ^^ Allt ska ju ta slut någongång så

Fawo
0

Förut när jag var mindre var jag jätterädd för "jordens undergång" Men min "tro" nu är att de inte kan gå under på endast en dag xD Och om detta skulle vara värsta "allvarligt", skulle väl hela världen stå i panik? De är väl inte många som tar detta så seriöst :P Well well, om de händer, den dagen, den sorgen.

// Fawo (;

Miss Lalona
0

Ja enligt filmen 2012 så skall solen värma upp jordens inre så att allt börjar spricka. Hitintills har solens aktivitet och värme varit lägre än vanligt (därför bl.a. alla kalla vintrar) så det verkar inte så logiskt. Vi är ju även långt ifrån närmsta plattkant (d.v.s. där det förekommer mycket jordbävningar) så jag tror inte att jordbävning är det som drabbar jorden i så fall. Jag tror mer på att tundran tillslut kommer att smälta i Sibirien och släppa ut miljontals kubikton metangas som ligger begravt under, vilket kommer förvandla jorden till en gasboll (liknande venus) Men i vilket fall behöver ju vi i Sverige inte oroa oss. Vi har ju sett i alla katastroffilmer att det land som i huvudsak blir drabbat av katastrofer och alienattacker är USA, med några få sekunders uppmärksamhet på Tokyos innerstad, Rio de Janeiros jesusstaty eller London vid Big Ben.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

MarajLowajz
0

#35 Glöm inte paris också! :P  haha :P

-Albert Einstein

Fawo
0

Finns så många teorier.. Varför oroa sig lixom? De bara stressar upp en själv. man ska ta det som de kommer :-)

Och bara för att människan finns, så spår vi fram en massa domedagar.. Tycker jorden har klarat sig väldigt bra från domedagar utan människan.

// Fawo (;

Miss Lalona
0

#37 jag vet inte riktigt om dinosaurierna håller med dig :P

Dock så tycker även jag att det är dumt att oroa sig, det som händer händer.

#36 Nej Paris får vi ju inte glömma :)

Fawo
0

#38 haha, nej visst de håller inte med! men de var ju en "livsforms" undergång, inte jorden direkt :-)

// Fawo (;

Miss Lalona
0

#39 jo det har du ju rätt i :) Fast vi människor skulle nog inte se så stor skillnad på människans undergång och jordens undergång, egoistiska som vi är :)

Itchy
0

tja…nu är det lördag, och jag känner inte av ngn undergång ännu ;)

Jinaum
0

Inte jag heller mer än min den som är av min metalitet (stress) :P

zickan
0

DOMESDAY existerar.. Min nya laptop är sten död idag!…;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Det är ju en amerikansk övercashad radiosnubbe som har sagt det så det är ju knappast nåt som vi märker än… I USA är det inte ens lördag än på ca 6 timmar och han sa väl att det skulle vara runt 18 på kvällen

OttoIsTheShit
0

Maybe it's not too late

alexfifan
0

Ja än lever vi ;O

Itchy
0

http://www.expressen.se/nyheter/1.2444222/vulkanutbrott-pa-island

vulkanutbrott på island ;) kan det vara detta som menades med "jordens undergång"

*IRONI*

Mitchika
0

#45 Haha…! XD

Jag hade ingen aning om att det var domedagen först och sen under själva domedagen hade jag helt glömt bort det. Antar att det betyder att jag inte tror på sånt?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

OttoIsTheShit
0

#47 haha jo precis å sen var det ju nån jordbävning i USA (kommer inte ihåg vart) XD

Maybe it's not too late

alexfifan
0

Och lite dimma på Nya Zeeland… Haha

[molly-macy-ajax]
0

#50 hahahahahaaaa !!! XD :)

OttoIsTheShit
0

konstigt att det inte kommer nån intervju med gubben xD hade vart kul å höra vad han säger

Maybe it's not too late

isafisa
0

#52 han har gått under jord så att säga :)

Itchy
0

#53 XD då blev det ju iaf ngn som åkte till underjorden ;)

alexfifan
0

Ja eftersom jorden inte gick under så vände han på det och gick under jord hahahahahaha! Tyckte jag var kul x)

[molly-macy-ajax]
0

Det stod på hans hemsida  att det inte verkade bli något den här gången men att de har börjat räkna ned igen. Något liknande sånt stod det innan alla arga människor bombade sönder sidan ha ha XD

Fawo
0

Aftonbladet: "Räknade fel på 5 månader: Den verkliga undergången kommer den 21 oktober" Nu kommer de komma nya datum ända tills han har rätt xD

// Fawo (;

alexfifan
0

HAHAAHAHAHAHHA stolpskott…

Allamej
0

Han är gammal… han kan inte acceptera sin egen död utan måste kunna ta med sig hela världen… klassiskt gudskomplex.

alexfifan
0

Haha jag kan verkligen inte sluta skratta Skrikandes

[Emma--]
0

men kan dom inte bara sluta ge honom uppmärksamhet. >_<

Lilith
0

Jag har precis börjat läsa om sådana här fenomen på social psykologin som jag läser just nu. Mäktigt intressant att få lite förståelse för hur deras tankebanor fungerar.

mikeiko
0

Jag tycker det är helt bisarrt att så uppenbart psykiskt instabila personer får så stor plats i media. De behöver ju få hjälp, inte ytterligare behöva motivera sin galenskap typ :(

[StarShadowsReptiles]
0

Han hade fel igen XD men nu säger han ett nytt datum..hoppas snart att han ger upp för han tror att han kan bestämma när jorden ska gå under xD