Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1388 ggr
Selena
1

Gravid eller tjock??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tamråtta är väldigt tjock! Det är omöjligt att hon är gravid för vi har haft henne i 2 månader nu utan nån hane! Men vill ändå kolla!

wonderland
0

Nej, en tamråtta går dräktigt i snitt 20-24 dygn, så jag skulle nog säga att hon bara är en liten tjockis 😉 men en söt sådan ❤️

Selena
0

Okej! Tack för svar :) ville bara kolla eftersom dom flesta tamråtterna i hennes bur på djurmagasinet var gravida :)

Selena
0

Snabb fråga till dig som svara vet du nått om guldfiskar? XD

wonderland
0

#3: Ja, lite smått, har gått en kurs i akvaristik.

Fjordell
0

#3 Jag hjälper också gärna om du har frågor om guldfiskar.🙂 Jag håller själv på med akvaristik och har ett gäng slöjstjärtar, så är påläst om både guldfisk och slöjstjärt (som ju är samma art).

Selena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack fjordell! Vet du om denna är gravid?

Fjordell
4

#6 Slöjstjärtar blir inte "gravida" eller dräktiga som det annars heter på djur. De lägger rom som befruktas av en hane under leken, dvs. parningen.

Hur stort akvarium har du åt den, samt har du fler slöjstjärtar? De vill helst ha akvarium på minst 200 liter eftersom de blir väldigt stora. Jag ser att du har grovkornigt grus, vilket inte är så bra åt slöjstjärtar. Man bör ha finkornig sand åt dem eftersom de gillar att böka runt i sanden. Risken med grus är stor att de råkar svälja en sten, vilket tyvärr sällan slutar bra.

Har du fler frågor så är du välkommen till akvariefisk.ifokus.se. Där kan du få ännu mer hjälp eftersom denna sida är tänkt till tamråttor🙂

Edit: Jag såg nu att du redan varit in på akvariefisk iFokus och frågat!

Yohanna96
1

är du säker på att hennes burkompis inte är en hane? djurbutiker brukar inte ha så bra koll på kön. vet många som fått en av varje fast de ville ha två av samma kön.

axa
2

#8 Hanarna har en väldigt stor pung, ser man inte den måste man nog skaffa glasögon😉 

TS, vilken go tjockis du har!😍