Råttor iFokus

Råttor

Etikett: avel
Läst 1106 ggr
moawist
0

Råttuppfödning norrland???

Söker råttuppfödningar i norrland, är inte så jätte duktig på att söka runt, men men 😃

zickan
4

Sockerråttan's finns i malå
Annars är det not rebellions i piteå och sweet dumbo runt det hållet med.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zakaraa
0

Du har Teratos och jag själv, Zakaraa i Gävle.

Om du tittar ovan i Länkar så kommer du hitta RiF's Uppfödarlista, där kan du se uppfödare som är aktiva på RiF i de olika länen.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Cireea
1

Melle's Rats ! 🙂Hon finns i Umeå!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

zickan
1

#2 är gävle i  norrland?… jag har verklgien noll koll på kartan känner jag ^^. Annars hade jag ju rekommenderat er två först

Grodan
1

lol… #4 ja, för vissa är det faktiskt det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
0

Haha va som tusan. Trode seriöst att norrland var mer högre upp mot norska gränsen. Här får man lära sig kartan igen tror jag 😟

Kimmilainen
1

för dom som bor här uppe är norrland ovanför Sundsvall men för de längre söderifrån så räknas gävletrakterna som norrland också (vilket jag inte riktigt förstår men okej)

zickan
0

#7 kollar man hur kartan är upplagt så ser man vad som är norrland. Men helt med på att norrland är högre upp. Men så var det viss inte.

Zakaraa
1

Gävle ligger i södra Norrland och är 100% Norrländskt 😎 Kolla Sverigekartan😉 
Gävle ligger i Gästrikland som är Norrlands sydligaste del men Gävle är inte den sydligaste delen i Gästrikland så Norrland sträcker sig aningen längre ner än Gävle.

Vad skulle Gävle tillhöra annars?

Fjordell
8

Norrland är ju över halva Sverige… Vilket jag själv faktiskt anser vara rätt konstigt. Tycker att norrland egentligen bör sluta under Umeå😃

tötenöten
2

#10 So do I, känns konstigt när folk med sydlig dialekt kallar sig norrlänningar.. Haha

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

sockerrattan
0

De brukar säga att norrlandsgränsen går vid dalälven, även om inte jag tycker det!

Mia//

Kimmilainen
0

Sverige's landsdelar är ju götaland, svealand, norrland men jag tycker fortfarande det är konstigt att norrland är så stort i jämförelse med de andra landsdelarna

så svealand kanske borde göras till en större mittendel

ah. Sweet sumbo's finns också i umeå men inte på uppfödarlistan här.

Zakaraa
4

Anledningen till Norrlandsgränsen är pga hur landskapet ser ut, biologin.
Länkar iof till Wiki men informationen där stämmer,  se bilden höger så syns ett gäng olika alternativa gränser. De flesta går ännu längre ner än vad den "riktiga" gränsen gör. 3 av 5 alternativa gränser sträcker sig längre ner än vad Norrlandsgränsen gör.

Sedan vad man själv tycker är en annan sak, jag går endast efter fakta över hur det ser ut i verkligheten.
Landsdelarna går inte efter "rättvis indelning" utan helt enkelt hur landet ser ut. Jag kan hålla med om att Norrland, i jämförelse med de andra två delarna är väldigt stort men det har en anledning till att den är det också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Biologiska_norrlandsgr%C3%A4nsen

Men diskussion om vart man anser att Norrland ska sluta känns ju ganska rejält OT för TS's fråga.

Grodan
5

Ja, OT eller inte så känns det rätt kul ändå att det finns så många uppfödare i norra sverige. 

1. Sockerråttans - Malå

2. Rebellions - Piteå 

3. Sweet Dumbos - Umeå?

4. Teratos - Gävle

5. Zakaraa - Gävle

6. Melles Rats - Umeå

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️