Ny familjemedlem :)
Idag kommer de en ny familjemedlem, har längtat så länge efter en råttis, då min halv bror haft många. Så nu är jag snart en stolt råttägare som alla ni är här :)
Ha en bra dag! / Mvh. Emma
Vad kul! :) Kommer han bo med din brors råttor då?

Vad heter han eller hon? Lägg upp lite bilder sen!:D

Nae han har inga kvar tyvärr. Den här råttan gick inte ihop med dem hon bodde med förut och dom hade inte så mkt tid för henne, det var därför jag tog henne. Sen får jag se senare om jag ska försöka skaffa en kompis till henne, eller tror ni de e dumt?

Jag velar mellan namnen Nelly eller Molly?
Bilder kommer imorrn :)
Man måste ha två råttor minst då de är flockdjur… Så skynda dig att skaffa en kompis!
Om det går för lång tid glömmer råttan sitt riktiga språk och kan inte sitta med andra råttor.

okeey.. Men är det bäst att skaffa en i hennes ålder eller en bebis?

Det spelar ingen roll så länge det är en hona som går ihop med andra honor. En fördel med att skaffa en i samma ålder är ju att de då antagligen lever ungefär lika länge. Annars kan du kolla med råtthjälpen… Och köpa en lite äldre hona! Jättesöt är din tjej i alla fall :)

Hehe aa tack :)
hur får man tag på dem då?
Men kom ihåg att vara tydlig med att du är "nybörjare" och att den måste gå ihop med din råttbebis… Så du inte får hem en problemråtta.
Men som sagt, du kan ju skaffa en till bebis också så de lever ungefär lika länge!

Okeey tack så jätte mkt för hjälpen! :)

Vad söt hon är, liknar min Dalia i ansiktet:D

Ja, otroligt söt :) Hur går det med letandet efter kompis?

Jo tack vare dig och dina tips så är det på gång :)
Ett stor tack ska du ha!
Vad kul :) Då väntar jag med spänning på bilder på en till råttis!

yess, skriver när jag vet mera om när den kommer hit!

NU har jag äntligen hittat en kompis till min råtta! :)
Bilder kommer inom några dagar eller så fort som möjligt..
Hur går det mellan dom? Hur gammal är den nya?

Jag tog hem henne igår, så släppte dem ett tag ute tillsammans först och det gick jätte bra mellan dem :)
de är ungefär lika gammla ca 6 månader.

Gud vad skönt att det gick så bra!
Hon var så söt din tjej!
Älskar mina stora små vänner..

Ja det tycker jag med!
Snart kommer det bilder oxå :)

Vad heter dem egentligen?=)

Nemi och Nelly :)

Aa, det blev bägge namnen som du tänkte från början:P

haha aa ;) tyckte de passa in på dem så :P

När har du bild på den nya?=)

Supersöt!
Vart skaffade du den nya ifrån? Blev det råtthjälpen?
jag har hört av mig till dem ang. råttor för ett par dagar sedan och jag väntar otåligt på svar. Sitter och hoppar upp och ner framför datorn varje gång jag får mail, men inte fått var ännu :/

Jag tog nya bilder idag när båda var ute och sprang, så dom kommer upp i morgon :P
Nej det blev aldrig en råtta där i från. Jag var tvungen att ha en så fort som möjligt och tyckte de tog för lång tid. Fick en av min brors gammla. Hon e hur go som helst :)

Ah, ok!
Ja, jag kanske bara är otålig, men jag skickade intresseanmälan för 4 dagar sedan och har inte hört något alls.
Hittade inget telefonnumemr heller, men jag kanske kan luska reda på ett :P
Lycka till med din sötnos!

Ahaa okeey..Jag kontaktade en via mail.
Hoppas du får svar snart och att allt går bra, tack så mkt!

Åh vad söta de är tillsammans :)