Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 794 ggr
Ratgirlygirl
0

Mina råttor klättrar inte.

Hejsan. Jag har nu gått o grubblat ett ganska bra tag med varför mina råttor inte klättrar. JAg köper hängmattor osv osv men dem använder dem inte, jag testar att ha sånt som andra råttägare  (O dems råttor använder det)  men mina gör det inte, jag är inte orolig oså, dem är ju pigga o glada. Men det är ju mer att man så gärna vill ha den där galna inredningen och råttor som ser så söta ut i hängmattan. VAd kan det ero på? Och kan man kanske på nåt sätt få dem o börja "gilla" klättringen? Mvh 😃

Zolah
0

kanske har med att det är obehagligt att klättra i den? testa ha den längre ned eller så

Surpan
1

Jag har två systrar, och de ratade hängmattor. De bara vägrade att ligga i dom, så efter några månader tog jag ut dom och satte in två sputnikar istället, för det gillade dom. Sen tog jag in en äldre hona, så jag testade att sätta in hängmator igen, och den äldre honom älskade dom! Efter några veckor så blev hon och en av småtjejerna superbra polare, och lillflickan skulle alltid sova nära hela tiden, så nu använder de alla hängmattorna. Jag har ingen aning om vad det kan vara, men det kanske är läskigt eller någonting? 

Vad har du för hängmattor? För mina råttor kräver lite mer robusta material, att bara hänga upp tyg och sånt, det gillar det inte.

/Surpan

Ratgirlygirl
0

#1 -  Jo jag har testat olika höjder, långt ner osv, den ena började lite med en hängmatta men sedan "tröttande" hon på den o slutade använda den. Och den andra inget alls :)

Ratgirlygirl
0

#2 -- ska testa lite "Hårdare" - bättre hängmattor. :)

[EvelinaL]
0

Hur gamla är de? Hur ser gallret på buren ut? Kanske är det så att de inte gillar att klättra på de sakerna du har att klättra på till dom. Kanske pröva med lite mer hyllor osv. förutsatt att du inte redan har det.

Mymlan&Vifs
0

Mina råttor använde aldrig hängmattorna, därför att de inte illar ostadig mark. När jag sedan introducerade dem för två nya råttor (som är ena riktiga soffliggare) så började de använda hängmattorna också.