Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 988 ggr
[Grabbmamman]
0

Ferplast Furet XL

Jag och sönerna blev lyckliga råttägare till två pojkar för några veckor sedan. Har nu insett att buren vi köpte då är alldeles för liten! Mått ca 60x40x60. Så nu söker jag för fullt efter en ny bur. Har hittat Furet XL och tycker att den verkar bra, rymlig och med stora luckor. Gillar även att den är lätt att ta isär för rengöring, vill kunna skölja den i duschen! Någon här med erfarenhet av denna bur? Bra/dålig? Vill veta allt för att göra ett bra val! Vill även att det ska vara utrymme nog för minst tre råttor då vi förmodligen skaffar en bebis till sommaren! Tacksam för alla råd och tips!

zickan
0

halv furret tower. 

plus: Lätt att montera ner/upp för flytt, städning och tar inge plats om man ska ha den i förrådet ett tag. Bra storlek till liten flock. Gott om plats för inredning. Rätt hållbar.

minus: buren är djup så det kan va svårt att nå. MEN, detta lan lätt lösas med att man plockar av framgallret när man skall städa. Underlättar enormt. Som alla burar med plastbotten så är det nackdel om man går en burbotten tuggande råtta. Men rätt enkelt att laga. 
Minder, unga råttor man just skaffat kan första tiden komma ut via en del springor innan de lagt på lite mer vikt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Smozzan
0

Vi har 2 st och är kanonnöjda! Buren känns inte så stor när man tittar på den tycker jag men våra 4 grabbar får plats i 1 utan problem! Finns gott om plats för dom att springa runt. Vi har 3 hyllplan, 2 XL sputnicks, flera hus på botten samt träplattform på botten och hängmattor och allt detta får plats utan att buren känns trång. 

Enda nackdelen vi känner som zickan nämner är att den är djup så kan va svårt att nå längst in men vi bryr oss inte då vi tycker att den är helt kanon annars! :)

[Grabbmamman]
0

Tack för era svar! Låter som att det är en bur som kan passa oss bra då! Såg att den går att beställa från Zooplus och relativt billigt också.

cookie89
1

Har haft en sådan & har bara positivt att säga om den. Det med att den var djup löste jag genom att halvt krypa in i buren när jag skulle inreda & jösses vad den buren var rolig att inreda :D Lätt att plocka isär för rengöring. Bara plus. Tänker lätt skaffa en sådan igen om jag får upp flockantalet igen någon gång :)