Vilken är din drömråtta?
Jag har en känsla av att jag inte är den enda råttägaren här som fantiserar om nya flocktillskott; hur de ser ut och vad de heter, osv.
Mina drömråttor är:
Sniff - en släthårig toppörad chocolate agouti eller cinnamon.
Krymmel - en siamese velveteen, men så länge det är velveteen och dumbo så är jag egentligen nöjd (något i berkshire-vägar skulle också vara sjukt fint!).
Hurdana är era drömråttor?
Drömråttorna!
Rafael - Black ambk, dumbo, med riktigt fin bläs.
Donatello - Chokolate, Capped, dumbo.
Michelangelo - BEW (Black eyed white), dumbo.
Leonardo - Black Variegated, dumbo, med fin bläs eller riktigt fin pannfläck.
Släta ska allihop vara!
Kan hända att jag är en sucker för dumboöron. 😍
jag ska någon gång ha en burmese, ambk med riktigt snygg bläs, marten, och himalaya 😉 alla toppörade
Min drömråtta number one är en slät blue dumbo, self eller ambk 😍
Andra färger jag drömmer om är russian blue agouti, black ambk, agouti, chocolate, marten och BEW. Gärna släta med dumboöron. 🙂
#1: Bra layout på ditt inlägg! Ser nu att jag borde ha inkluderat fetstil i mitt inlägg.
#2: Burmese är faktiskt riktigt fin… Kanske också den skulle passa en liten Sniff…
#3: Slät med dumboöron är sjukt fint! Speciellt när man se på dem bakifrån <3 Är en sucker för deras utseende, men toppörat ger också det där speciella nyfikna uttrycket. Jättefint med en lite spetsig nos.
Har själv jättesvårt att släppa Mumintemat… En Blue ambk dumbo, kanske åt rex-hållet vore superfint på en Tootikki. :)
#1 Och supercoola namn, btw ;)
Mina drömråttor är dom jag har ;)
Fast skulle även vilja ha:
Psyco: En toppörad svart släthårig
Zombie: En marten
Scary: En russian blue släthårig dumbo
Freak: En vit råtta med några häftiga teckningar. Hårlag eller örontyp spelar ingen roll.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
#6 när jag läste din beskrivning av Freak kom jag direkt att tänka på min rått bebis med Musse pigg på ryggen :)
Jag skulle vilja ha en agouti toppörad eventuellt rexad, och en blue dumbo rex.
/Surpan
Åh! Får man se bild?
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Färgmässigt vill jag gärna ha en russian blue, mink, chocolate, fawn eller siames. Teckning är jag svag för self faktiskt. Gärna dumbo. Älskar rexar eller velveteens ❤️
Skulle gärna döpa några råttor efter Buffyserien och även efter karaktärer i Harry Potter :) (de jag har nu är döpta av uppfödaren efter ett halloweentema, Devil är dock den enda jag behållt namnet på, de andra döptes om till Demon (Voodoo), Spooks (Freak) och Bones (Curse). ) Svarta self, ambk, eubk och irish mm.
Har inga drömråttor :) går endast efter personlighet och att råttan måste klicka med mig o vilja ha mig som ägare. 🐶
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
#11 Jag har faktiskt 2st russian blue dumbos, båda är self, den ena är slät och den andra är rex. Otroligt fina! 😃 Coola namn (Speciellt Bones) som passar svarta teckningar.
#12 Det är en bra poäng, men för mig är det ändå en självklarhet. När jag tänker i banorna kring drömråttor och deras utseenden så tar jag för givet att de alla är snälla och trivs med mig lika bra som jag trivs med dem. Därav drömråtta 😛
#13 det är bra att du tar det som en självklarhet :) att råttan trivs med dig är ju det viktigaste, trots allt ^.^
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
Skulle gärna vilja en siames, så fina 😍
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Mina drömråttor(eller snarare teckning/färg) är;
Black hooded downunder dumbo
Sealpoint siames
Merle
Blue/Black self
Hoppas bara att jag kan hitta dem sen när jag väl kan skaffa råttor *-*
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Min drömråtta varierar ett par gånger om dagen. Lite därav jag har mer än ett mål i uppfödningen.
Men i det stora hela hade nog drömråttan/drömkullen varit den som fick en riktigt bra färg/teckning/otecknad. Där temperamentet var precis pricken över i.et som gör den råttan väldigt speciell. Där råttan fick va ung och fräsch hela livet, slippa tumör, rossel eller andra problem. Ha en utmärkt flockkänsla. Inte bara bra i flock utan det där lilla extra. Råttan att leva mot 3 år utan större ålderskrämpor/problem. Att själv få leva och må bra tills den dagen råttan somnar i mitten av sin flock och slipper bli dålig att människan behöver ge en hjälpande hand.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har alltid varit fascinerad av de så kallade soptippsråttorna som sägs vara stora som katter. Skulle gärna vilja ha en sån jätteråtta i naturlig färg.
Har alltid gillar råttor som ser ut som råttor men hittils har jag aldrig haft en viltfärgad (agouti).
Så kan väl säga att min drömmråtta just nu är en helt vanlig slät toppörad viltfärgad råtta som är frisk och fin hela livet:)
Även intresserad av svartråttor och skulle vara kul om de också börjar avlas som tamråttor i sverige. (Övrig har jag också funderat på att minkar som redan avlats på minkfarmar skulle gå utmärkt att avla vidare som husdjur då de redan kan räknas som domesticerade.)
Om jag skulle få välja en drömråtta att introducera till min flock, så skulle det vara en tvillingsjäl till min allra första råtta.
Fredligaste, mysigaste, och förståndigaste lilla alfahannen jag någonsin haft turen att lära känna. Han tog emot alla med vidöppna armar, jag behövde bara sätta in en ny råtta i buren till honom så tog han hand om resten. En tvångstvätt så var introduceringen klar, och han tillät inte någon annan att ifrågasätta hans beslut och ge sig på nykomlingen. Då vankades det nedbrottning och tvångstvätt tills bråkmakaren gav med sig.
Så himla go och kelig, och jag kan fortfarande inte fatta att jag hade en sån tur att få en exemplarisk flockledare som första råttan dessutom. Aldrig varit med om det igen sen dess …
Hälsan skulle däremot få vara mycket bättre om jag fick bestämma. Min lilla ögonsten drabbades av mycoplasma och tvingades till slut somna in alltför tidigt. 🌺
Åhh drömråttan ska ju vara en velveten siames och slät burmese båda med dumboöron. de ska älska att ligga och mysa och vara klängiga och spralliga djur , supersnälla! lätta att lära, friska hela livet och med lång livstid! det hade varit mina drömråttor oj oj oj!