Får inte tag i uppfödaren
(visste inte vilken grupp jag skulle sätta den i)
Hej! det har nu kommit till den punkt då jag tyvärr inte längre kan ha kvar mina råttor.. Och pga. borttappade kontaktuppgifter kan jag inte längre få tag i uppfödaren (har testat via mejl). Har även testat att kontakta råtthjälpen men inte fått svar än. Så är lite av ett frågetecken just nu då jag inte vet vad jag ska göra. Tänkte om kanske någon här kunde hjälpa mig på något sätt?
Detta är inget roligt beslut men jag känner att det är det bästa just nu, och eftersom att jag är mån om råttorna vill jag se till att dom får det bästa tänkbara hemmet. Därför är tex. inte blocket ett alternativ med risk för oseriösa köpare. Allra bäst vore om jag kunde komma i kontakt med deras uppfödare igen.. Tack på förhand :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Om du berättar vad du minns om uppfödaren är det lättare för andra att hjälpa dig :-)
Råttorna kommer från Nicciz Råttbo här i Stockholm! :)
#2 När mejlade du henne?
Snabbast sätt att få kontakt är med största sannolikhet via hennes facebook grupp för uppfödningen Bad Seed's Rattery https://www.facebook.com/pages/Bad-Seeds-Rattery/113208275360837?fref=ts
Nicciz Råttbo bytte hemsideadress för väldigt länge sedan (står på den hemsidan), uppfödningen heter Bad Seed's.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 kommer inte ihåg exakt när men det var ett tag sen, i alla fall någon månad.
Jaha jag fattade det som att bad seed´s bara var ett samarbete med Zickans. Men då ska jag testa och se om jag får kontakt med henne där! Tack
#4 Då har troligtvis mejlet kommit på villovägar eller missats.
Nej deras sammarbetsnamn är BadZ's :) Kombination av Bad Seed's och Zickan's
Nicciz jobbar väldigt mycket i perioder och har bytt hemside adress. Men finns ännu som vanligt på fb under sitt namn. Inte ofta inne på badseed fb gruppen.
Hennes avel är som sagt badeeds.
Min avel är zickans. Men vi sammarbetar väldigt mycket i perioder och för att hålla reda på dom kullarna bättre och slippa dubbelnamn så kör vi badz's.
Vill manha tag på nicciz ang råttor så kan man skriva till mig med om det är panik. Jag pekar in henne här nu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tack för länken zickan :D
jag är ju typ aldrig inne här :(
Maija, jag smsade din mamma, som mailade mig sitt tfnnr. och sa att killarna självklart är välkomna tillbaka <3
Jag pmar mitt nr om det nu blivit ngt fel på vägen :D
#6 Jaha då har jag ju fattat helt fel. Tack för hjälpen!
#7 Åh vad bra, så glad jag blir! Detta underlättade verkligen och jag slipper oroa mig för om dom får det bra eller inte, Tack så mycket! :)
Zickan, om någon PM:ar min uppfödningsgrupp får jag avisering att jag har nytt meddelande funkar det inte så för er med era Grupper? Måste ni logga in för att komma dit? 🤔
Testa att få ca 20-200 aviseringar om dagen från fb. Sedan om det går nån dag mellan man hinner logga in och kolla fb övh om man nu jobbat. Så är listan längre än vad man ens orkar med. Stängde av all avisering på förre mobilen. På vippen att göra det nu med. Får ju inte bara min råttgrupp. Utan även alla andra grupper jag är admin i. Utöver nu alla andra aviseringar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 Hehe då är jag med :P