Välkommen Saiph & Atria!
Detta inlägg kommer lite sent med tanke på att vi fick hem våra två töser redan förra lördagen, men bättre sent än aldrig! 😃
Saiph och Atria kommer från Rebellions/Fjordells Stjärnkull och kallas nu för Sniff (Saiph) och Skrutt (Atria). Båda två är dark pearl eubk dumbo velveteen, men Sniff är något ljusare i färgen.
Först ut är Sniff. Hon är en riktig liten pussgurka som jämt ska slicka på fingrar, fötter, öron och läppar (och vill gärna in i munnen). Att bädda med fleece i deras Savic Circus är en favorit. Hon är lite försiktigare än Skrutt då det kommer till att utforska lägenheten och vågar inte riktigt chansa på att hon kan hoppa/klättra från ett ställe till ett annat. Istället väntar hon gärna tills man sträcker ut handen så hon får en liten bro. Hon tycker om människor och klättrar gärna omkring på en, eller innanför tröjan. 🙂
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Här är Skrutt! Hon är också rätt pussig av sig, men inte alls lika mycket som Sniff. Ibland misstänker jag att hon har någon slags dödslängtan, för hon är inte alls särskilt försiktig när hon vill ta sig någonstans. För några dagar sen tog hon sig från datorbordet till hyllan bredvid och lyckades mosa in sig mellan hyllplanet och bakstycket, så hon kunde klämma sig ner i skåpet nedanför (där vi förvarar råttfiltar, mat osv.)… Jag hittade en väldigt nöjd Skrutt på lådan med Torrfoder. När jag plockade upp henne därifrån och satte tillbaka henne på datorbordet tog det högst 5 sekunder innan hon var tillbaka i skåpet och gick omkring bland fleecefiltarna… Springan bakom hyllplanet är nu övertäckt, haha! 😃
Precis som Sniff tycker hon om människor, men hon är inte riktigt lika sugen på att sitta i knät som sin syster… Istället är det full fart som gäller tills hon däckar i ett hörn av soffan eller bakom ryggen på en när man sitter i datorstolen (om hon har sprungit omkring på datorbordet).
Hon har även ett rätt härligt häng jämfört med sin syster (som hellre kör på "jag-spretar-med-benen-rakt-ut"-stilen), även om hon snabbt blir rastlös och vill ner 🙂 Hon är lite svårare att få en bild på eftersom hon aldrig vill vara stilla…
Vilka fina töser! 😍 Båda ser precis ut som deras kusin Harry (Melle's Arcturus) som flyttade hit för två veckor sedan. Även han är väldigt pussig av sig, och är världens charmtroll! 🙂
Åååh, mina favoriter ur den kullen. De är så tokfina båda två😍😍
Sniff och Skrutt tackar! 😃
Ååå vilka finisar! ❤️
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Slänger in en söt liten film från 12/3 då Sniff bäddar 😃
Så söt!
/Surpan
Snurrade till det lite i huvudet… Filmen är från dagen efter att de kom hem till oss, alltså 8/3 (inte för att det är superviktigt att det är rätt, men ändå) 🙂