Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1129 ggr
grabbarnagrus
2

Råttkillar söker nytt hem snarast

Vi har tre bröder som söker nytt hem på grund av allergi hos vår lilla nyfödda dotter. I nuläget får hon utslag och mycket kliande luftvägar så läget börjar kännas lite brådskande. Har tyvärr ingen i familjen som kan ta dom så nu provar vi här.. - Födelsedatum: våren 2014, strax under ett år gamla. - Färg/teckning: Sören är mörk naken (luden), Nisse är rosa gumminaken, och Runar är brunspräcklig rex. Blandning toppörade/dumbo, lutar mer åt dumboöron men inte lika tydligt som renrasiga. - Kön: pojkar - Finns i Stockholm. - Beteende etc: Dom är sociala och handtama. Kuttrar och pratar mycket. Klättrar mycket på en när dom är ute, men är inga kelgrisar som så ännu. Kommer säkert med åldern för gillar människor gör dom absolut. Har aldrig bitits, förutom en gång när handen luktade korv… ;-) Lätt sagt trevliga grabbar helt enkelt. Kan kivas sinsemellan dock och i och med att två är nakna så syns det ibland I form av rivmärken. Nisse kan gnaga på buren om han inte har nåt annat stimulerande att gnaga på. Buren är därför inte så snygg i nuläget men följer med om man vill. - Sjukdomar etc: Friska o krya, ingen antydan till mycoplasma eller liknande. Nisse har problem med en talgkörtel på bröstkorgen. Den kan överproducera talg och blir då som en hård utväxt som faller bort inom ett par veckor. Detta är kontrollerat av veterinär på Roslagstull och är enbart ett skönhetsfel enligt dem och inget han lider av. - Pris: Bortskänkes. Absolut inte till ormmat. Bilder kan skickas till telefon. Ni når mig på 0768530210 eller på daniel_granberg@hotmail.com.

Jessiegirl1811
1

Det är verkligen synd att det är så långt bort. Men om transport ner till Skåne kan lösas så kan jag erbjuda ett riktigt bra hem till killarna där dem även kommer få träffa andra råttkillar som senare flyttar in. :)

http://ask.fm/JessicaReips

grabbarnagrus
0

Tyvärr har vi ingen bil. :-( Annars hade vi kunnat åka en bra bit för att lämna över dom. I maj åker vi visserligen till jönköping men frågan är om vi kan ha dem så länge med tanke på hur dottern mår.

pellepojken
0

Det finns transporttjänst här på forumet.  Det finns även Facebook  flera grupper som kan hjälpa till med transport.   Lycka till med Råttisarna.

tötenöten
0

Har smsat!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

marathos
0

Såg en erbjudesannons på Djurtransport i Fokus. Stockholm-Malmö. Nu på söndag.

zickan
2

Finns bara två varianter. Dumbo eller toppörad. Finns inget som heter en korsning mellan dessa. En toppörad kan däremot bära gen för dumbo. Men inget som syns på råttan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

marathos
0

Hur går det? Har ni provat att lägga ut på FB, finns en sida som heter Råttannonser.

tötenöten
6

De är hemma hos mig nu!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

wintermynta
0

Då låser jag tråden

Inlägget är låst för nya kommentarer