Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1928 ggr
MissanTissan
0

Vad använder ni för basmat?

Tycker det här är intressant, vet att det finns många trådar men tänkte se vad folk använder nu. Köper ni eller gör ni eget? Om ni gör eget skriv gärna receptet! :)

Jag själv köper rat nature som jag sedan blandar havregryn, sesamfrön och solrosfrön i. Senaste tiden har jag även blandat i rat & mouse complete och torkade ärtor i eftersom jag fick med det när jag tog en omplacering. Men har bara tillräckligt för en till blandning. Funderar på om jag ska fortsätta med det eller inte.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

kafkiluring
0

Jag köper Icas ekologiska naturella müsli till mina råttisar. Brukar också blanda i extra frön i müslin då mina flickor verkar behöva lite extra energi då dom är ganska smala. Det har dom alltid i matskålarna. Jag ger även rat complete som dom av någon anledning älskar jättemycket. Men hade dom inte tyckt så mycket om rat complete hade jag nog inte fortsatt ge det. All färsk mat dom får utöver müslin och det andra tycker jag räcker egentligen :)

[EvelinaL]
0

8 dl Axas grynmix, 0.5 dl hirs, 0.5 dl bovete, 2 msk solrosfrön, 1msk sesamfrön, 1 tsk quinoafrön och sedan har jag i rat compleat.

Surpan
1

Jag ger också Icas ekologiska müsli som #1, det är de fyra sädesslagen och solrosfrön i. Använde Axas grynblandning innan med det var ett av kornen där som tjejerna bara vägrade att äta av någon anledning.. Utöver detta så har jag i bovete och hirs. 🙂

/Surpan

MLP råttan
0

Jag blandar själv efter Teratos recept :D

"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala

VampireGirlElvira
0

Jag använde mig av Rat Complete som basmat blandat med rostad ris, använde mig också av Axas grynmix, lite müsli, och lite av det torkade ärtflakes som man kan köpa från djuraffärer.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Fluffinen
0

Eftersom vi har råttor, gerbiler o guldhamster hemma så har jag 3 stora påsar med nature rat/gerbil/hamster som jag tar 1 matsked var ur då de är lite olika i dem och ett par färska (levande) mjölmaskar o havregryn ocliten skopa müsli. De är bas, sen komplitera jag med färska grönsaker/frukter/bär och brukar koka egen potatis&morotspure som är en storfavorit!

Zakaraa
0

Min bas görs av Hel vete, krossad korn och krossad havre. Det är den grundliga basen sedan tillsätter jag lite olika saker, blir lite olika för varje mix och beroende på vilka individer jag har. Planen är att ta fram ett recept som ska passa just mina individer.

Körde tidigare på Grodans recept (från tråden "Såhär matar Terato") så har lite kvar av de ingredienserna som jag använder slut på.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Smozzan
0

Vi kör en skål med Selective men ska byta till Rat Complete och sen en skål med hemmablandning bestående av Axa grynblandning, bovete, hirs, solrosfrön, sesamfrö och quinoafrö :)