2,2 m galleravstånd
Jag har en transportbur till katter som har fyrkantsgaller med 2,2 cm galleravstånd. Är det för glest för att ha två vuxna honor där i?
Älskar mina stora små vänner..

De kan nog definitivt komma igenom där, men det som det beror på är om de är smitare. Om de alltid försöker smita eller om de inte har något emot att vara i en bur en stund. Eftersom det är en transportbur så ska du bara ha dem där tillfälligt eller hur? I så fall så tror jag inte de kommer smita. Har också katt-transportbur om jag ska iväg med råttorna nånstans och de smiter inte, fastän Dalia är en smitare.

haha jag får väl chansa då!
Nä men tänkte sy ett fleeceöverdrag iaf och dra på buren för att undvika drag så då kanske de inte blir lika sugna på att smita.
Älskar mina stora små vänner..

#2 Ja, jag har alltid en filt över när det är kallt väder, och då lägger de sig under en annan filt som jag har i buren och sover lite:) Jag har dock aldrig haft problem med smitande råttor ur en transportbur=)
Ungar och små honor kan säkerligen ta sig igenom sånt galleravstånd, men vuxna hanar blir tvugna att hålla sig på rätt sida av gallret.
Något du kan göra är att ta ståltråd och linda diagonalt i varje gallermaska, så har jag sett folk göra på utställningar när de har haft honor/små råttor i en kattransport med stor gallerbredd. Man kan även sätta fast finmaskigare nät på insidan av gallret.