Denise och Donna
I tisdags hämtade jag hem Denise och Donna från uppfödaren.
Två fina och nyfikna tjejer födda 19/1 2015. Denise är Burmese eubk svarta ögon och Donna är Siames pp. Båda är dumboörade. Tänkte uppdatera hur läget är i denna tråd och hur allt går med de. Dem fick behålla uppfödarens namn, tyckte dem passade så bra i namnen.
så fina tjejerna är!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Jag som så gärna ville ha Donna..
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Hihi! Hur går de för dina? Min lilla plutt hoppar runt som ett popcorn i buren och är väldigt framåt och smart!
Nä, du var inte för snabb.. Har haft koll på henne länge, glad att hon kom till nån som verkar ha koll iaf.. Valde att inte ta henne eftersom jag gått från 0 till 4 råttor på bara tre månader och att då ta en femte kände jag skulle bli lite för mycket då alla råttor jag har nu är lite av problemråttor som alla behöver extra uppmärksamhet :) Men nästa siames pp jag hittar kommer jag nog köpa direkt! ;)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Följer ^^
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Sedan igår tycks det ha gått framåt för tjejerna, fick sallad nu på morgonen och var mycket nöjda och glada. De var ute och gick runt i buren. Sallad är just nu deras favorit, men har inte testat så mycket än. Deras ensidiga basfoder/torrfoder har de tröttnat på vilket jag förstår, och nu vill jag börja blanda eget av varor från matbutiken, någon som har tips på bra, näringsrika, varierade blandningar?
Donna börjar verkligen ta för sig! Klättrar högt upp i voljären, nästan till toppen för att få ett frö. Denise är däremot fortfarande försiktig och reagerar på minsta lilla ljud och rörelse. Men hon är nog en väldigt försiktig individ i sig. Donna är lite motsatsen, men kan också reagera på ljud och rörelser, Denises försiktighet / rädsla kan smitta av sig på Donna men det är inget som nu kommer påverka i längden tror jag inte. Denise klättrar inte så högt, men en bit för lite gott. Båda två kan klättra upp på handen helt utan problem, så det går framåt🙂