Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 804 ggr
Hannah0211
0

Vibrerar när jag håller henne?

Jag har inte hållt på med min hona så jätte mycket, dels har hon varit mycket rätt så har inte velat att hon ska se mig som "elak tant" och gör henne mer rädd. Men jag har suttit vid buren och pratat med henne , hon är nyfiken i buren jag kan klappa henne om hon hänger vid gallret men hon blir lite rädd när jag ska ta henne. Sen när jag väl har henne i händerna så vill hon inte va där. Nu satte jag mig på en stol mitt i rummet och la henne i knät då började hon vibrera??  Men hon verkade inte speciellt rädd. Vad betyder vibreringarna?

Digitalis
0

Hon löper och njuter av uppmärksamheten är min gissning :)

//frida

Hannah0211
0

#1 Jaa det kanske är det :) Hon är min första hona så vet inte hur dom funkar än. För hon verkar inte speciellt rädd och hon gör inga andra ljud.

ElizitaRica
0

Så där gör min hona med, men jag vet tyvärr inte varför.?

CamillaS
0

när dom vibrerar så löper dom dock så gör inte alla honor så när dom löper men vissa :)

TopasPearl
0

Haha va bra! Jag trodde alltid de var arga när de gjorde så:)

MentalDistress
0

Min tjej tuva gör alltid så? har dem ute ca 2timmar om dagen och den sista halvtimmen ligger hon alltid och vibrerar och knastrar på min mage när jag klappar henne. hon kan väl inte löpa 24/7? Fundersam

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min systers hona vibbrerar alltid jättemycket när jag är hos dom. Även om de andra har hjälpt henne någon vecka innan då hön löper så börjar hon vibbrera såfort jag är och hälsar på. Hon brukar aldrig göra så när någon annan ska ta upp/klappa henne>.<

Terato
0

#7 Men guud vilken sötnos!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

lolaisdenied
0

#8 Köpte henne av Absinthe:)

linaajonsson
0

Måste bara fråga lolaisdenied vad för färg har den #7 ? Hur fin som helst! <3

lolaisdenied
0

#10 jag är värdelös på färger:P Fråga Absinthe här på iFokus. Säg "vilken färg har lolaisdenieds råtta, Lilith?";)

dorkey
0

Jag tycker det ser ut som en Chocolate Agouti, förkortas cc ag (?)

En riktig snygging! ;)

Grodan
0

#0 Om vibrationen inte beror på råttans snabba andhämtning och snabba hjärtrytm så kan jag likna det vid något jag kallar för tassdarr på möss. Detta för att det känns mest i tassarna eftersom man där har hudkontakt med musen man håller i hand. Det känns också som den rytmiska vibrationen startar i tassarna och sedan får hela djuret att vibrera. Jag liknar det vid kattens spinnande och tolkar det som ett tamhetstecken!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

darkness
0

mina rått honor vibrerar iblad me de gnagar me tänderna samtidigt och tittar runt o njuter

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig