Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 704 ggr
Gambino19
0

köpa råttor vart?

Hej, jag undrar om det finns någon djuraffär i skara,lidköping eller skövde som har råttor? hittar ingen annan som jag kan köpa ifrån..

tötenöten
4

Det är verkligen inte bra att köpa från djuraffärer, så försök att hitta en uppfödare istället! Det går säkert att komma överrens med nån om transport om du inte kan hitta en uppfödare i närheten..

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Gambino19
0

tack, men jag hittar inga uppfödare i skaraborg, eller nära där jag bor..

Ylwiz
2

Skulle rekommendera uppfödare.. Försök undvika djuraffärer när du ska köpa djur! ^^

Gambino19
0

vet ni om det finns uppfödare i skaraborg..?

Ida85
1

Vet tyvärr ingen uppfödare i Skaraborg på rak arm, men kolla uppfödarlistan här på råttor i fokus. Även om ingen av dessa ligger nära dig så kan du ju ändå maila den som ligger närmast och antingen höra om transport går att ordna eller om den uppfödaren känner till några andra uppfödare i närheten av dig. Jag förstår att du vill ha råttor snart men jag måste verkligen råda dig att skaffa dem från en seriös uppfödare. Jag har själv gjort misstaget att skaffa mina råttor från en oseriös hobbyuppfödare och det blev verkligen inget bra. En blev dominant vid 6 mån ålder och båda dog av en virussjukdom innan de fyllt 1,5 år. Efter det så är jag jättenoga med vem jag köper från. Tänk på att du ska ha råttorna i 2-3 år och det är inte alls roligt när det börjar krångla. Man fäster ju sig så snabbt vid de små så det är väldigt tungt när det sen börjar krångla. Nu är det inte säkert att det behöver gå dåligt bara för att man köper från djuraffär, men risken ökar.

Ylwiz
0

Googla, annars kan man ju transportera dom en bit. :)

Ida85
0

Vintaz finns i Jönköping

Gambino19
0

ok, men hur långt är det från skara till jönköping?det ligger väl i småland?

Melissa V
1

det är 8 mil men jag (Vintaz)  åker till Skövde emellanåt och brukar kunna ta med mig råttor dessa gånger

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

panini
3

Det gör väll inget att det inte finns någon nära dig? Det går alltid att fixa transport, det kan ta lite tid ibland men det går! ;)

(Vi har fått hem djur från bla Finland, Danmark, Tjeckien, Tyskland, Holland med mer :P)