Går i råttankar igen...
Hej alla!
Funderar på att skaffa råttor igen och har lite tankar kring det! Var ett tag sedan jag hade råttor senast men tycker de är så himla mysiga djur och saknar dem verkligen. Enda anledningen att jag inte skaffat än och fortfarande tvekar lite är att de verkar bli sjuka så lätt, iaf mina blev det (tumörer, lunginflammation, böld som inte ville läka osv…).
Har haft både honor och hanar, och funderar lite på hur jag ska göra nu…vad tycker ni är fördelar/nackdelar med honor vs hanar?
Det jag tänkte på var att honorna var lite "spralligare" och mer nyfikna och uppfinningsrika, medan hanarna var lugnare och kanske lite gosigare, men båda var väldigt sociala. Hanarna kissade kanske lite mer men tyckte inte det var någon jättestor skillnad?! Hur har ni upplevt det "generellt"?
Tanken var att jag skulle skaffa 2 st, men är det "bättre" att ha fler? Ngn skillnad om man har honor eller hanar? Funderade på 3, men tänkte om det kan vara en nackdel med fler, att någon blir utanför eller hackad på (generellt sett)? Hade 3 honor som fungerade jättebra (hade 2 först och övertog sen en tredje som fick flytta in med dem), men när jag övertog en fjärde var de andra jättedumma med henne :/