Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 774 ggr
[EvelinaL]
2

Min jobbiga kväll/natt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en mysig kväll med råttorna och skulle klippa klorna på Pi. Han brukar pipa en del men idag pep han ovanligt mycket och jag fattade direkt att något var fel när han inte sträkte ut tassen som han brukar göra när klorna ska klippas. Jag har ingen aning om hur han har lyckats åstakomma detta jag har inte sätt något hända eller att han gått konstigt tidigare under dagen. Jag kollar om det är svullet eller så men nej han vägrar bara stödja på det.

Japp då blev det upp til vinden och hämta diverse saker för att bygga ihop en bur som han inte kan klättra i så att han inte överanstränger tassen. Som tur var hade jag metacam hemma sedan en tidigare skada på min andra råtta så jag fixade ihop yoghurt med den mängden metakam som min andra råtta Cosmos fick när han hade skadat sin tass (han vägde mindre än vad Pi gör nu) och som tur var slängde han i sig det och verkade må lite bättre efter ett tag. Sålänge hade Cosmos gått på äventyr och hittat godis som tydligen inte var så gott eftersom det låg en bit som knappt var rörd i buren i toalådan. Buse!

Ska ringa blåsjärnan imorgon och fråga vad jag ska använda för dos med Pi's vikt men eftersom det inte var svullet så tror jag inte det är någon större skada. Nu är klockan 2 och det var inte riktigt såhär jag hade tänkt spendera min kväll/natt men vad gör man inte för sina djur. 🥵

uz00x
1

Oj låter inte så kul >.< Men absolut, vad gr man igentligen inte för sina älskade små tassar :)

Zak
0

Hoppas råttisen mår bättre !

[EvelinaL]
3

Efter två dagar med metacamen så stödjer han 100% på benet och piper inte när man rör vid det. Kunde inte slutat bättre :)