Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 527 ggr
Mastoll
0

Gå upp i vikt

Hur ska jag göra för att mina råttor ska gå upp i vikt? Tycker att de väger lite för lite. Några tips?

Huggis
0

Ge dom solrosfrön. Keso fungerar oxå om dom gillar det.

Nutiz
0

Alltså… Stirra dig inte blind på vikten, om de är i fint hull jämfört med sin storlek, varför ska du då göda upp dem? Okej om de är MAGRA, men bara för att de väger några gram mindre än de "ska" väga så ska du ju inte göda upp dem för det…

Mastoll
0

#1 - Okej, tänkte nog det, att ge dom mat med lite mer fett i.

#2 - Jag vet vad jag gör! Du vet ju inte hur råttorna ser ut eller så, så du kan ju inte säga någonting. Men tack ändå för tipset.

Grodan
0

mja, fett blir de inte tjocka av… socker och kolhydrater blir de tjocka av… Skrattande (kolhydrater omvandlas till fett på kroppen, fett omvandlas till energi)

barnmat och färdiglagad mat ger råttor lite mera kött på benen, så ge dem större matskål helt enkelt, dvs mata dem mer…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mastoll
0

# 4 - okej ^^ ååh! är det du som har skrivit boken "Den fantastiska sällskapsråttan"? :)

Mastoll
0

upp ^^

TopasPearl
0

Den här tråden måste jag ha koll på, min ena råtta väger också för lite, fast han har gått upp lite nu senast, men det är för jag nästan tvingar han att äta 5 ggr om dagen numer så han går upp i vikt:)

Ninja
0

#5 Ja det är Grodan som skrivit den boken.

Innan jag ger tips så är jag mest nyfiken på varför du tycker de väger för lite? Hur gamla och hur mycket väger dom? Kön?