Baytril och medicinering?
har nu varit till Vettris Umeå med råtten och fått Baytril för vad hon sa ungefär en vecka. "Övre luftvägsproblem" Har nu glömt om det var en eller två gånger om dagen usch jag borde bett om å få det nedskrivet nånstans nedrans ADHD.
I alla fall…Mandel har sedan senaste gången (och har en god halv flaska Bactrim kvar från det) blivit väldigt rädd för sjuksprutan. Kan jag blanda ut det med typ..kräm? Mosade ärter? Vill ju helst försöka lura i honom det istället för att bråka även om han turligt nog inte är rädd för just Mig utan mer situationen.
Ska dessutom tydligen få dem att käka mer kött och Potatis den tjockisen är uppe i 725g.
Ring dem och hör efter angående doseringen, eftersom sådant kan vara individuellt.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag blandade den medicinen med hallonkräm direkt på en tesked och gav. Fungerade kanon. 🙂 Fungerade fint med barnmat också, men då rekommenderar jag att ta en slät så de inte får tag på en köttbit och springer iväg för att äta den.
/Surpan
#1 Har ringt och fått bekräftat två gånger om dagen…ytterst liten flaska jag undrar om det kommer räcka hela vägen…
#2 ska jag köra på Ekströms då eller blanda till egen? Känns som att egengjord hallonkräm kan bli lite surt för dom kanske…
#3 jag hade köpt. Mest för det var vad jag hade hemma just då. Äppelmos går bra också :)
/Surpan
ska kolla vad man har hemma annars blir det väl å fara å köpa mer innan första dosen på morgonen
Potatis kommer gå upp ännu mer T-T
okej jag hade bara nyponsoppa och det var ingen hit alls. ska fara å skaffa lite äppelmos kräm och kanske lite banan som man kan mosa och blanda ut med också.
okej. testat med lite blandade fruktpureer och hallonkräm och det de slukar bäst visade sig vara majspuré. bara å ställa in ett sojafat och ha den andra på axeln så är allt borta inom två minuter, smärtfritt.
Mosad avocado brukar funka utmärkt också.